نماینده مردم تاکستان گفت: حادثه تروریستی مجلس زنگ خطری برای ما بود تا بیش از گذشته قدر انسجام ملی خود را بدانیم و در حفظ و تقویت آن کوشا باشیم.

حادثه تروریستی مجلس زنگ خطری بود تا بیشتر قدر انسجام ملی را بدانیم/عربستان مترسک خوش رقص آمریکا استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "بهمن طاهرخانی" نماینده مردم تاکستان در نطق میان دستور خود در مجلس ضمن ابراز  تسلیت به خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی، مقام معظم رهبری، دولت و مردم اظهار داشت: حادثه پیش آمده علی رغم دردناک بودن فرصت مغتنمی برای تجدیدنظر در عملکرد گذشته و نگاه به مسائل بین‌المللی و داخلی است.

وی ادامه داد: آنچه در هفته گذشته از نزدیک شاهد آن بودیم زنگ خطری برای ما بود تا بیش از گذشته قدر انسجام ملی خود را بدانیم و در حفظ و تقویت آن کوشا باشیم.

طاهرخانی اضافه کرد: ترسیم اصول و استراتژی مدیریت در روابط بین‌الملل کشورهای جهان با یکدیگر، بر مبنای حفظ منافع آنان است مگر اینکه شیوه‌های اجرایی آ‌نان از موضع ضعف در برابر صاحبان قدرت باشد.

نماینده مردم تاکستان ادامه داد: نمونه این مسائل آن چیزی است که امروز در منطقه میان همسایگان ما ایجاد شده است و کشورهای منطقه چه بپذیرند و چه نپذیرند آمریکا و رژیم صهیونیستی در مسیر منافع خود آنان را به بازی می‌گیرند و در نهایت قربانی منافع خود می‌کنند.

وی بیان کرد: سیاست راهبردی آمریکا برای حضور عینی و میدانی در خلیج فارس با مدیریت پنهانی صهیونیسم جهانی در کشورهای منطقه برای حفظ منافع خود و امنیت رژیم صهیونیستی است که فی الحال سردمداران دولت قبیله‌ای عربستان که به گفته ترامپ به منزله گاو شیرده قلمداد می‌شود با پرچم‌داری کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس و برخی دولت‌های خاورمیانه برعهده گرفته است و این خودفروختگی از آنان مترسکی برای خوش رقصی ساخته که نتیجه و مولود آن بلوا و فتنه‌ای به نام داعش است.

طاهرخانی تأکید کرد: ما باید حواسمان جمع باشد این دعوا و اختلاف‌ها میان همسایگان به تعبیری دعوای خانوادگی است. حق همسایگی این است که به حل اختلاف کمک کنیم تا جایی که منافع ملی ما صدمه نبیند.

نماینده مردم تاکستان ادامه داد: دست اندرکاران مسائل بین‌المللی بر این مسائل واقف‌اند و از مقدمات عملکرد درست در عرصه بین‌المللی گام‌های اساسی در عرصه داخلی است.

وی اظهار داشت: ما نیاز به انسجام و وحدت ملی داریم مردم در این جهت گام اصلی را برداشتند و با حضور خود در انتخابات اقتدار ملت را نشان دادند و گام دوم را باید فعالین در انتخابات بردارند.

طاهرخانی ادامه داد: باید با پذیرش رأی مردم، نیروی خود را تحت هدایت رهبری در راستای موفقیت‌های بعدی مردم و حمایت از رئیس جمهور منتخب به کار گیریم و منافع ملی را بر گرایش‌های فردی ارجح بدانیم.

نماینده مردم تاکستان با تأکید بر اینکه ما نیاز به هماهنگی و هم گامی قوا داریم گفت: اعتماد عمومی در اثر عملکرد بسیاری از مسئولین صدمه دیده است و این مهمترین چالش و تهدید فراروی ما باشد و از هر قدرت خارجی که مقابل ما ایستاده است خطرناک‌تر است.

طاهرخانی گفت: ما نمی‌توانیم با کلمات سلیقه‌ای برخورد کنیم در جایی بگوییم مردم ولی نعمت ما هستند باید همه چیز را بدانند و در جای دیگر هم بگوییم که بهتر است ندانند.

وی اضافه کرد: در یک جا با زیر سوال بردن مستند و غیرمستند مسائل تمام اعتبار نظام را به چالش بکشیم و در جای دیگر مردم را لایق پاسخگویی ندانیم. اگر مردم ولی نعمتند همیشه هستند.

نماینده مردم تاکستان بیان کرد:‌ مسیری که طی شده ضمن اینکه موفقیت آمیز بوده اما نواقص بسیاری بر آن وارد است عمده نواقص بازگشت به نبود فرآیند تعریف شده جهت شایسته سالاری و روند مدیریت منابع انسانی است.

طاهرخانی ادامه داد: در کشور مسئولین زیادی هستند که پله‌های ترقی را طی کرده‌اند و بر اساس تجربیاتی که به دست آورده‌اند به رده‌های بالا رسیده‌اند. مسئولین هرقدر این مسیر را درست و بدون میان‌بر طی کرده باشند پخته‌تر و سریع‌تر حرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که این مسیر را با میانبرهای مختلف طی و رشد کرده‌اند برای کشور هزینه‌ساز می‌شوند دلیلش این است که برای قرار گرفتن افراد در سطوح مختلف تعریف جامعی ارائه‌ نکرده‌ایم.

طاهرخانی گفت: از طرفی دیگر چه در طیف مدیران باسابقه و چه در طیف جوانان افراد شایسته رفته رفته از عرصه‌ها کناره گیری می‌کنند و این خطر دیگری است که ما در مسیر توسعه با آن مواجه هستیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیلی از مسائلی که پیش می‌آید مانند آنچه که در انتخابات مطرح شد، در شأن نظام و مردم نبود، ادامه داد: اگر موارد ذکر شده را برطرف نکنیم با مشکلات بزرگتری مواجه می‌شویم، بیکاری، در معرض خطر بودن نهاد خانواده، طلاق، فقر و تنگناهای اقتصادی، عدم انگیزه عملی مسئولین پیرامون فرامین رهبری حول محور اقتصاد مقاومتی و خدایی نکرده شعاری جلوه یافتن این مباحث در میان مردم به دلیل ناتوانی مسئولین، خطرهای دیگری است که با آن مواجه هستیم.

وی گفت: صدمه نواقص ساختاری این است که بنده و بیش از 30 تن از نمایندگان هرساله باید تلاش کنیم تا حق کشاورزان ضایع نشود.

طاهرخانی با تأکید بر ضرورت تشکیل صندوق کشمش توسط دولت، ادامه داد: حق‌آبه کشاورزان تاکستان و روستاهای اطراف با احداث سد در بالادست قطع شده است و آنان بدترین روزهای خود را سپری می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیکاری جوانان، نداشتن مسکن، ناکارآمدی بخش صنعت برای اشتغال جوانان به هر دلیلی که مغفول مانده است به ضرر کشور می‌باشد، قول خروج راه آهن از شهر را به مردم حوزه انتخابیه بنده داده‌اند باید پاسخگو باشند و دولت فعلی هم شانه خالی نکند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار