عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مدیریت واردات لازمه حمایت از تولید داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است.

مدیریت واردات لازمه حمایت از تولید داخلی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحیم زارع در نطق میان دستور مجلس با گرامیداشت یاد شهدای ترور مجلس شورای اسلامی گفت: از همکاری نیروهای امنیتی، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی در به هلاکت رساندن عاملان تروریستی تشکر می‌کنم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه با بیان اینکه ذخایر عظیم نفت و گاز محرک اصلی رشد اقتصادی هستند بیان داشت: اما کشور ما دارای بخش‌های متعدد دیگری است که پتانسیل کمک به رشد تولید ناخالص داخلی را دارد.

وی تصریح کرد: در عصر ابر رقابت، که دوره‌ای برای اقتصاد ایران آغاز شده است تنها راه نجات ما اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

زارع با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش‌بنیان اقتصاد ما را متحول می‌کند، خاطرنشان کرد: باید بر توانمندی‌های داخلی نظیر پتروشیمی، گردشگری، معادن، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بانکداری الکترونیک و خدمات حرفه‌ای با زیرساخت‌هایی همچون خدمات عمومی که زمینه‌ساز رشد هستند و توانایی رقابت بین المللی دارند ما را از رشد اقتصاد نفتی به رشد اقتصاد باثبات نجات دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه در عرصه اقتصاد مقاومتی هر سه قوه مکلفند با وحدت و همدلی در حوزه تامین و امنیت سرمایه گذاری، حداکثر تعامل جهت برقراری ثبات داشته باشند اظهار داشت: مدیریت واردات لازمه حمایت از تولید داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است.

وی ورود کالا از مبادی غیررسمی و قاچاق با استفاده از ابزارهایی مانند دامپینگ را در راستای ضربه به تولید داخلی عنوان و تاکید کرد: واردات محصولات کشاورزی از یک یا چند کشور واردات مخربی است که می‌تواند به تولید و مصرف ضربه بزند.

زارع خاطرنشان کرد: ضروری است که واردات و تولیدات داخلی مورد توجه و کالبدشکافی قرار گرفته شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: باید بسته‌های حمایتی مشخصی برای رونق اقتصادی به اولویت‌های تولیدی اعلام شده بر اساس توسعه صنعتی تدوین و برای مواقع بحران و تحریم‌های خارجی ظالمانه تهیه شود.

زارع در حوزه واردات به واردات مخفیانه خودروهای به اصطلاح ساخت داخل اشاره کرد و گفت: اینگونه خودروها با نام بازارسنجی ایران را به ابرمونتاژ در خاورمیانه تبدیل کرده است که این امر اصول اقتصاد مقاومتی را متزلزل کرده و خلاف منویات مقام معظم رهبری در حمایت از بخش خصوصی و رونق اقتصادی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه رویکرد کمیسیون‌های اقتصادی و ویژه حمایت از تولید جز اصلاح تصمیم‌گیری‌های بعضا غیرکارشناسی و خلق‌الساعه نیست.

وی با اشاره به اینکه در یک مورد از تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه یک فرد خاص بر تخت واردات خودرو تکیه زده و حتی تلاش‌های انجمن صنفی وارد کنندگان خودرو راه به جایی نبرد که این خود برگ دیگری از کتاب قانون گریزی است.

زارع با بیان اینکه وضعیت نرخ بیکاری تحصیل‌کردگان دو برابر نرخ بیکاری عادی جامعه یعنی 25 درصد است و نرخ بیکاری بانوان در شهرها 23 درصد بوده که این به معنای عدم رونق اقتصادی است.

وی با بیان اینکه روی سخنم با رئیس جمهور محترم و تیم اقتصادی دولت در رابطه با اجرایی کردن تبصره 35 قانون اصلاح بودجه 95 و تنفیذ آن در سال 96 مبنی بر بخشودگی سود تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال است و چرا فکری به حال مردم کشاورزان و دامداران عشایر و بنگاه‌های کوچک با این شرایط عدم رونق اقتصادی نمی‌شود و فقط نفع و صلاح دولت دیده می‌شود.

وی حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات را نشانه وفاداری مردم به کشور برشمرد و تاکید کرد: به این مسئله باید توجه ویژه شود که البته تلاش‌های بانک کشاورزی قابل تقدیر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار