طبق مصوبه مجلس تشخیص مصادیق صنایع دستی جهت برخورداری از بیمه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت صنعت، معندن و تجارت می‌باشد.

تشخیص مصادیق فعالان عرصه صنایع دستی  جهت برخورداری از بیمه با سازمان میراث فرهنگی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز دوشنبه (22 خرداد ماه) در جریان بررسی جزئیات طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی با ماده یک این طرح موافقت کردند.

به موجب ماده یک؛ صنایع دستی ایران مجموعه‌ای از صنایع هنری و سنتی‌است که با محوریت خلاقیت، ذوق و زیبایی شناسی با بهره‌گیری از مواد اولیه قابل دسترس تولید می‌شود و فرآیند ساخت و تولید محصول به صورت فردی یا گروهی، عمدتا با دست و با کمک ابزار مورد نیاز انجام می‌گیرد. رشته‌های صنایع دستی از قبیل نساجی سنتی، بافته‌های داری و غیر داری، پوشاک سنتی، کاشی سنتی، سفال و سرامیک، صنایع دستی چرمی، هنرهای سنتی وابسته به معماری، صنایع دستی فلزی، صنایع دستی چوبی و حصیری، صنایع دستی دریایی، صنایع دستی استخوان، رودوزی‌های سنتی، آبگینه، صنایع دستی کاغذی، طراحی و نقاشی سنتی، سازهای سنتی، میناکاری و پیشه‌های وابسته به گروه‌های یاد شده می‌باشند.

تبصره- تشخیص مصادیق صنایع دستی به اشخاص فعال موضوع این ماده که فاقد بیمه تأمین اجتماعی می‌باشند جهت برخورداری از بیمه مذکور حسب مورد با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت صنعت، معندن و تجارت می‌باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار