فرمانده گارنیزیون کابل و ژنرال حسن شاه فروغ، فرمانده پلیس کابل در ارتباط با رویدادهای خونین اخیر در پایتخت افغانستان به تعلیق درآمده است.

فرمانده گارنیزیون و فرمانده پلیس کابل تعلیق شدند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل افغانستان امروز یکشنبه ۲۱ جوزا/خرداد در یک نشست خبری گفت که این اقدام پس از بررسی ابتدایی این نهاد به منظور تأمین هر چه بیشتر عدالت انجام شده است.

ارگ ریاست جمهوری بلافاصله از اقدام دادستانی کل مبنی بر تعلیق وظیفه فرمانده گارنیزیون کابل و فرمانده پلیس کابل استقبال کرد.

در خبرنامه ریاست جمهوری همچنین آمده است که حکومت در یک هفته گذشته با اعضای شورای ملی در تماس بوده و پیرامون خواست‌های مردم در خصوص رویدادهای اخیر کابل مشورت نموده است، که آنان نیز بر این خواست تأکید داشتند.

بی بی سی نوشت: دو روز پس از حمله انتحارى چهارشنبه گذشته که دست‌کم ١۵٠ کشته و صدها مجروح بر جاى گذاشت، تجمعی به منظور اعتراض به کوتاهی دولت در تأمین امنیت این شهر تشکیل شد، اما به خشونت گرایید و ۶ نفر در نتیجه شلیک پلیس به سوی تظاهرکنندگان کشته و بیش از ده نفر زخمی شدند. سازمان عفو بین‌الملل خواسته است که عاملان کشتار معترضان در کابل محاکمه شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار