مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی گفت: واحدهای تولیدی مواد شوینده ملزم به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،اسماعیل مهدی پور، مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی گفت : با عنایت به مصوبه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها ، انواع شوینده‌ها مشمول رصد، پایش و نظارت مستمر روند تأمین، توزیع، موجودی و قیمت بازار توسط دستگاههای مسئول تنظیم بازار و این سازمان هستند و هرچند مشمول قیمت گذاری تکلیفی و تثبیتی گروه یک نیستند، لکن تمام واحدهای تولیدکننده باید نسبت به قیمت‌گذاری محصولات خود در چارچوب ضوابط قیمت‌گذاری و ضرائب سود مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها اقدام نمایند.

اسماعیل مهدی پور در ادامه با اشاره به بررسی های میدانی به‌عمل آمده از سطح بازار اظهار داشت : نتیجه این بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از واحدهای تولیدی اقدام به تولید و عرضه محصول تحت لیسانس برندهای خارجی می‌نمایند که قیمت این کالاها در قیاس با محصولات با کیفیت مشابه داخلی به مراتب بالاتر بوده و این در حالی است که کلیه واحدهای تولیدی ملزم به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری و درصدهای سود مصوب عمده فروش، خرده فروش و پخش کالا است.

وی تصریح کرد : اخیراً یک نوع پودر شوینده در اوزان مختلف به بازار عرضه گردید که قیمت آن نسبت به برخی از محصولات مشابه که از کیفیت لازم و استانداردهای تعیین شده نیز برخوردار بودند به مراتب بالاتر بود که حسب پیگیری‌های به‌عمل آمده از سوی این سازمان و در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و نیز جلوگیری از ایجاد رقابت ناسالم در بازار و افزایش کاذب قیمت کالاهای مشابه، قیمت مصرف‌کننده آن محصول 30 درصد کاهش یافت.

این مقام مسئول ادامه داد : ضمناً مقرر گردید علاوه بر اصلاح قیمت درخصوص تولیدات جدید واحد مذکور، اصلاح قیمت محصولات قبلی موجود در بازار نیز در زنجیره توزیع و عرضه از جمله فروشگاههای زنجیره‌ای و واحدهای صنفی خرده ‌فروشی انجام پذیرد.

مهدی پور در پایان یادآور شد : مصرف‌کنندگان محترم در صورت داشتن هرگونه شکایت در زمینه تخلفات اقتصادی نظیر گرانفروشی ، عدم درج قیمت ، کم فروشی و ... می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ ، با سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور مطرح نمایند، تا مراتب رسیدگی و در اسرع وقت نتیجه آن اعلام گردد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار