استاندار لرستان از توزیع ۶۷۱ میلیارد تومان اعتبارات استانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازوند با بیان اینکه مدیران باید مبحث صرفه جویی را در دستورکار قرار دهند و از تولیدات داخلی استفاده کنند گفت: فرمانداران برای بودجه ۹۷ مدیران را به شهرستان‌ها دعوت کنند و پروژه‌های ملی را برای پیگیری و اخذ مجوز معرفی کنند.
 
استاندارلرستان افزود: باید سعی شود سهم اعتبارات ملی شهرستان‌ها را بالاتر ببریم و باید تعداد قابل توجهی از ردیف ملی را در بودجه سال ۹۷ درنظر بگیریم و این امر نیازمند لابی‌گری و کار کارشناسی فراوان است.
 
بازوند گفت: اعتبارات فنی اعتباری، درصدی از سود تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاران را می‌پردازد و این فرصت مناسبی است.
 
وی با بیان اینکه از اعتبارات ردیف‌های متفرقه می‌توانیم ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای استان جذب کنیم افزود: امروز اعتبارات عمرانی استان به مبلغ ۶۷۱ میلیارد تومان توزیع شد.
 
استاندار گفت: با توجه به تخصیص‌های اعلام شده به تفکیک هر شهرستان فرماندارن اولویت بندی پروژه‌ها را در دستور کار قرار دهند.
 
بازوند افزود: پروژه‌هایی باید در اولویت قرار گیرند که از نظر اقتصادی و اشتغالزایی نسبت به دیگر پروژه‌ها تاثیرگذارتر باشند.
 
وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی امسال لرستان ۹۷۷۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته حدود ۶۲ درصد رشد داشته است گفت: اعتبارات عمرانی سال‌گذشته این استان ۶۰۲۰ میلیارد ریال بود.
 
بازوند افزود: اعتبارات جاری شامل ۲ قسمت حقوق و سایر است که بخش حقوق به صورت ملی پرداخت می‌شود و بخش دیگر شامل سایر فصول است.
 
وی گفت: لرستان در بخش سایر فصول در سطح کشور مقام نخست رشد اعتباری را با ۲۱. ۷۰ درصد کسب کرده است.
 
استاندار با اشاره به اینکه این اعتبار به میزان ۲۶۶۰ میلیارد ریال بین ۲۵ دستگاه استان توزیع شده است افزود: ازمجموع اعتبارات عمرانی استان ۶۷۱۰ میلیارد ریال بین شهرستان‌ها توزیع شده است و مابقی اعتبارات نیازمند دستورالعمل‌هایی است که در آینده ابلاغ می‌شود.
 
بازوند گفت: ۱۲۰۰ میلیارد ریال از این اعتبارات مربوط به شاخص‌های اقتصادی است و باید در طرح‌های تولیدی هزینه شود.
 
وی گفت: ۱۸۰۰ میلیارد ریال در راستای ارزش افزوده و ۱۵۷۰ میلیارد ریال نیز جهت درآمد ملی برای طرح‌های دارای ردیف ملی استان ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ حوادث درنظر گرفته شده است و کمتر از یک ماه دیگر در استان توزیع می‌شوند.
 
استاندار لرستان افزود: اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری هر شهرستان از ۸۰ میلیارد ریال تا ۱۵ میلیارد ریال مشخص شده است.
 
بازوند گفت: شهرستان‌ها مجاز به دعوت سرمایه‌گذاران برای طرح‌های اقتصادی هستند و درصدی از سود تسهیلات مشخص شده توسط بانک‌ها در راستای تولید و اشتغال پرداخت کنند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.