یک زن فلسطینی‌تبار از نمایندگان حزب «لیبرال دموکرات‌» انگلیس در انتخابات اخیر این کشور انتخاب شد.

یک زن فلسطینی‌تبار توانست به مجلس عوام انگلیس راه پیدا کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات چاپ لندن نوشت: پس از شکست «نیکولا بلک وود»، نماینده حزب محافظه کار انگلیس، در انتخابات مجلس عوام این کشور در منطقه در آکسفورد و ابرینگتون، یک زن فلسطینی‌تبار توانست به مجلس عوام راه پیدا کند. 

«لیلی موران» از نمایندگان حزب «لیبرال دموکرات‌ها» در انتخابات پنج‌شنبه گذشته با  اختلاف  813 رای در برابر نیکولا بلک وود رقیب خود توانست به مجلس عوام راه یابد.

این سیاستمدار فلسطینی‌تبار بر لزوم اینکه سیاست دولت باید مستدل و نه بر اساس موضع گیری‌های سیاسی و شعاری باشد، تاکید دارد. وی همچنین متعهد شد  در زمینه بهبود زیر ساخت‌های داخلی و حل و فصل مشکلات مربوط به وقوع سیل در حوزه انتخابیه خود تلاش کند. 

مادر لیلی موران یکی از مسیحیان اهل قدس اشغالی است و پدر انگلیسی وی معروف به «جیمز موران» کارشناس امور خاورمیانه و آسیا است. 

وی همچنین نماینده اتحادیه اروپا در کشورهایی چون مصر، اردن، یمن بوده است. وی در سال 2011  و پس از سقوط رژیم «معمر القذافی» و در کشور لیبی دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در لیبی تاسیس کرد.

لیلی موران نیز در کشورهای زیادی نظیر بلژیک، یونان، اتیوپی، جامائیکا و اردن اقامت داشته و زبان فرانسه را خیلی روان صحبت می‌کند و  با زبان های اسپانیایی، عربی و یونانی نیز آشنایی دارد. او هم‌اکنون ساکن آکسفورد است و فیزیک و ریاضیات تدریس می‌کند و دارای مدرک کارشناسی آموزش تطبیقی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار