هرچند كه علاقه به زن و فرزند داشت ولی ارادتش به مولای شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر هر چیزی ترجیح داشت.

درخواست یک شهید از خانواده اش قبل از شهادت
محمد قدیرزاده سال در خانواده‌ای مذهبی و زحمتكش دیده به جهان گشود.

پدرش كارگر اداره برق بود و با مشقت و زحمت زیادی او را پرورش داد و او را تا دوره راهنمایی به تحصیل فرستاد.

محمد به شركت در جلسات مذهبی، نماز جمعه و بسیج خیلی اهمیت می‌داد و فردی بسیار آرام و ساكت بود.

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تصمیم به حضور در مناطق عملیاتی نبرد نمود و پس از گذراندن دوره آموزشی ، عازم جبهه شد . او قبل از شهادت در یكی از جبهه‌ها از ناحیه پهلوی چپ مجروح شد.

محمد در عملیات كربلای4 شركت كرد و پس از آن در عملیات كربلای 5 در شلمچه هم حضور داشت . قبل از این كه وارد عملیات شود و به شهادت برسد ، از این كه یقین داشت و به زبان هم می‌آورد كه شهید می‌شود، طی نامه‌ای درخواست كرد ، عكس فرزند چند ماهه‌اش را با نامه به جبهه بفرستند تا با عكسش دیداری تازه كند .

آری ،هرچند كه علاقه به زن و فرزند داشت ولی ارادتش به مولای شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر هر چیزی ترجیح داشت و به او اقتدا كرد و در راه آرمان‌های مقدّسش به شهادت رسید. 

فرازی از وصیت نامه شهید محمد قدیرزاده

زمان پیروزی اسلام در برابر كفر ستمگر و جنایتكاران نزدیك می‌باشد و ما هم  آماده‌ایم تا با دیگر همرزمان در میادین نبرد حق علیه باطل به جنگ بپردازیم.

 پدرم، سختی‌هایی كه در طول زندگی متحمل شده‌اید ، همه را می‌دانم . خدا به شما اجر عنایت كند .
مادر عزیزم ، این را بدان كه بهشت زیر پای مادران است . سختی‌هایی كه در طول بچگی برایم متحمل شده‌اید تا من به این سن رسیده‌ام را می‌دانم و شما باعث شدید تا به این سن رسیده‌ام و از شما می‌خواهم در صورت شهادتم با بردباری و استقامت الگویی برای دیگر مادران شهدا باشید.

 همسر گرامی‌ام ، با این كه مدت كمی است كه زندگی مشترك را آغاز كرده‌ایم و نتیجه این زندگی یك فرزند است ، تنها آرزوی قبلی من از شما این است كه راه پدر را به او بشناسانید و به او بگویید كه در راه اسلام و خدا شهید شد.

 از امت شهیدپرور می‌خواهم كه در پشت جبهه در صحنه باشند و به رهنمودهای امام گوش فرا دهند و از هیچ کوششی دریغ نورزند و این را بدانید كه ما جان خود را كه عزیزترین گوهرها می‌باشد ، در راه دین فدا كردیم و از شما می‌خواهیم كه همواره در صحنه باشید و اجازه ندهید كه افراد ناباب و منافق در صفوف شما رخنه كنند و اتحاد و یكپارچگی  شما را از هم جدا كنند.

فكر مال دنیا نباشید كه زیاد از حد آن انسان را به تباهی می‌كشاند . فرزندان خود را با احكام نورانی قرآن آشنا كنید و معتقد به ولایت فقیه و رهرو شهیدان اسلام تربیت كنید.

 روحش شاد و یادش گرامی

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار