رئیس راه و شهرسازی ملایر گفت: به علت نبود متقاضی و درصد پیشرفت پایین تعداد ۴۴۰ واحد از واحد‌های مسکن ملایر از شرایط مسکن مهر خارج می‌شود.

خروج بیش از 400 واحد مسکونی در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا صارمی با اشاره به برخی مشکلات در زمینه آماده‌سازی مسکن مهر افزود: عدم کارشناسی در جانمایی مسکن مهر، عدم مطالعات اولیه، عدم برنامه‌ریزی مدون و دقیق در زمینه تخصیص تسهیلات، عدم مدیریت در برخی تعاونی‌های مسکن‌مهر نواقص فنی و اجرایی، تورم‌های شدید بازار مصالح و رکود بازار مسکن در سال هایگذشته و غیره در اجرای طرح احداث مسکن مهر هزینه‌های سنگینی به دولت، شرکت‌ها و سازندگان تحمیل کرده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای احداث مسکن مهر در ملایر 9 هزارو 177 واحد مسکن عقد قرار داد شده که از این میزان تاکنون تعداد 7 هزارو 777 واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

صارمی ادامه داد:  هم اکنون عملیات اجرایی تعداد یک هزارو 400 واحد در حال انجام و تا پایان سال 96 تکمیل و تحویل متقاصیان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموع تسهیلات اختصاص یافته به مسکن  مهر شهر ملایر بیش از  200 میلیارد تومان است که تاکنون حدود 10 میلیارد تومان از محل یارانه‌‌ها در راستای احداث و آماده سازی فعالیت‌‌های زیر بنایی و روبنای کوی مهر توسط اداره راه‌وشهرسازی ملایر تخصیص یافته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر گفت: قرار شده است تعاونی‌های مسکن که پیشرفت زیر 30 درصد دارند از شرایط مسکن مهر خارج و برای ساخت و تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود.

این مسئول اضافه کرد: از مجموع 440 واحد خارج شده از شرایط مسکن مهر ملایر تعداد 140 واحدی خانه کارگری داری 15درصد پیشرفت فیزیکی و 300 واحدی شرکت اندیشه گستر نیز 10 درصد پیشرفت فیزیکی است.


صارمی عدم جدول گذاری و جمع‌‌آب‌های سطحی،  محوطه‌سازی، درخت کاری،  آسفالت‌ریزی، عدم وجود ایستگاه تاکسی و حمل و نقل عمومی، احداث بانک، عابر بانک،  پاسگاه، مسجدو غیره را از جمله مشکلات مهم در مسکن‌ها‌ی مهر ملایراعلام کرد.
 
رئیس اداره راه و شهر سازی ملایر  با اشاره به اینکه حدود 30 درصد از عملیات اجرایی مسجد مسکن مهر شهرستان توسط این اداره انجام شده است گفت: قرار شده است که بقیه طرح‌ مسجد کوی مهر واقع در خیابان آفتاب توسط خیران تکمیل شود.
 
انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.