امام جمعه زاهدان گفت: توجه به سبک زندگی اسلامی عمیق، جدی تر و عاقلانه از وضع موجود باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان در تفسیر قرآن کریم با موضوع خانواده و سبک زندگی گفت: پاسداری از عزت نفس خیلی برای انسان حائز اهمیت است و در برابر دیگران خود را شکستن و احساس حقارت در برابر دیگران داشتن و عزت خود را نادیده گرفتن جزء نشانه های جوانمردی نیست.
 
وی افزود: بزرگان تلاش می کردند تا عزت نفس خودشان را پاس بدارند؛ عزت نفس غیر از تکبر است، عزت نفس یعنی نه خود را کوچک شمردن و نه دیگران را کوچک دیدن است.
 
سلیمانی با اشاره به اینکه علاقه آمیخته با تبعیت ما را به ائمه معصومین دلبسته کرد، گفت: دقت در عمل؛ هر کاری را که بلد هستیم به بهترین شکل انجام دهیم.
 
وی با تاکید بر اینکه ادای حقوق افراد، مهرورزی به مردم، عزت نفس و حافظ دین از نشانه های جوانمردی و مروت است، افزود: با عظمت ترین حق بر مردان، حق مادر است.
 
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه ازدواج یکی از مولفه های مهم خانواده است، تاکید کرد: توازن در آفرینش وجود دارد؛ هر مردی، زن مورد نظر خودش را و هر زنی، مرد مورد علاقه خودش را می تواند پیدا کند و این از نشانه های الهی است. 
 
سلیمانی گفت: ازدواج یک پدیده فردی و مسئله شخصی قلمداد می شود؛ اگر گرایشات و تمایلات جنسی نبود اصل خانواده شکل پیدا نمی کرد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار