استاندار اردبیل گفت: بخش صنایع دستی یکی از بخش های درآمدزا و اشتغال زاست و در استان اردبیل با وجود ظرفیت های موجود زمینه برای ایجاد 10 هزار شغل جدید در این بخش امکانپذیر است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در آیین گرامی داشت روزجهانی صنایع دستی افزود: آمادگی داریم در این زمینه زیر ساخت ها و نیازمندهای این بخش را برای اشتغال 10 هزار نفر فراهم کنیم تا شاهد رونق تولید و اشتغال در استان باشیم.

وی گفت: ایجاد اشتغال جزء بحث ها و برنامه های دولت است که برای تحقق آن راهکار های مختلفی تدبیر شده و لازم است مدیران دستگاه های اجرایی اهتمام بیشتری درباره اشتغال و تولید داشته باشند.

استاندار اردبیل بیان کرد: در گذشته تصور مردم بر این بود که دولت خود بصورت مستقیم اشتغال جوانان را محقق کند در حالی که دولت وظیفه اش ایجاد زیر ساخت و حمایت از سرمایه گذاری برای اشتغال است که در این مورد هم مشوق های زیادی را برای سرمایه گذاری اعمال کرده است.

خدابخش گفت: راه اندازی شهرک فرش در اردبیل ضروری است و برای حمایت از صنعتگران فرش تسهیلات ارزان قیمت ارائه می شود.

وی افزود: کار آفرینی در حوزه صنایع دستی یک نمونه از اقتصاد مقاومتی است اما باید نگرش به این حوزه نگرش اقتصادی باشد تا بتوان محصولات تولیدی را به بازارهای جهانی عرضه کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.