معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران گفت: بررسی لایحه قانون مدیریت بحران سه سالی است که در مجلس بلاتکلیف باقی مانده و سازمان مدیریت بحران هم در این زمینه دچار مشکل است.

لایحه قانون مدیریت بحران سه سالی است در مجلس بلاتکلیف باقی ماندهمرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اجرای قانون سازمان مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی داشت: از سال 87 به مدت 5 سال سازمان مدیریت بحران کشور قانونی آزمایشی داشت که این قانون مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و به دولت هم ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه مجلس مقرر شد قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران  کشور به مدت 5 سال به صورت آزمایشی اجرا شود.

اکبرپور ادامه داد: به پیشنهاد دولت این قانون تا پایان سال 93 از سوی مجلس شورای اسلامی تمدید شد اما در حال حاضر مدت زمان پنج ساله اجرای آن به پایان رسیده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه از سال 93 تاکنون لایحه تشکیل دائمی شدن قانون بحران کشور در مجلس بلاتکلیف مانده، گفت: از سال 94 تاکنون این خلأ قانونی در سازمان مدیریت بحران وجود دارد براین اساس مجلس یا باید لایحه قانون مدیریت بحران دولت را مورد تصویب قرار می‌داد یا اینکه قانونی فعلی را تمدید می‌کرد تا بتوانیم لایحه دولت را مورد بررسی قرار دهیم.

وی گفت: بررسی لایحه قانون مدیریت بحران سه سالی است که در مجلس بلاتکلیف باقی مانده و سازمان مدیریت بحران هم در این زمینه دچار مشکل است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار