یکی از راههای پيشگيری بيماری تب كريمه كنگو تهیه محصولات گوشتی مصرفی از مراكز معتبر با مهر دامپزشكی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ؛حسن پورمقدم مدير جهاد كشاورزی نوشهر گفت: برای پيشگيری از بيماری خطرناک تب كريمه كنگو، مردم محصولات گوشتی مصرفی خود را از مراكز معتبر و با مهر دامپزشكی تهيه كنند.

وی افزود: هرساله با شروع فصل تابستان زنگ خطر بيماری تب كريمه كنگو در كشور به صدا درمی آيد و عدم آگاهی باعث می شود تا آمار مبتلايان به اين بيماری افزايش يابد.

مدير جهاد كشاورزی شهرستان نوشهر با بيان اينكه تب كريمه كنگو از طريق گزش كنه مبتلا به اين ويروس و تماس مستقيم با ترشحات و خون دام كشتار شده انتقال می يابد و قابليت سرايت از انسان به انسان را دارد، گفت: اگر دام آلوده با پوستی كه جراحت دارد تماس يافته و يا با چشم برخورد كند به انسان منتقل می شود.

حسن پورمقدم با اشاره به اينكه اين ويروس در دام هيچ گونه علايمی ندارد، افزود: تنها راه تشخيص اين بيماری، انجام آزمايش های خونی روی دام است.

وی از كشاوزران و روستائيان خواست برای حفظ سلامتی، محصولات گوشتی مصرفی خود را از مراكز معتبر كه مهر دامپزشكی دارد تهيه كنند.

وی افزود: برای پيشگيری از انتقال عوامل بيماری زا از مصرف شيرهای خام و فله ای خودداری كنند و اگر مايل به استفاده شيرهای فله ای هستند، بايد اين فرآورده را به مدت 15 دقيقه تا نيم ساعت جوشانده و بعد مصرف كنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار