شیراز؛

‌‌رفع معضلات صادرکنندگان موجب رونق استان می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خواستار رفع مشکلات صادرکنندگان کالا شد و گفت: ‌‌رفع معضلات صادرکنندگان موجب شکوفایی و رونق استان می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در نشست هم اندیشی تسریع در صادرات کالاهای تولیدی گفت: دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی صادرات گرا باید تعامل داشته باشند و مسیر توسعه ورونق فعالیت های اقتصادی ورقابت در بازارهای جهانی رافراهم کنند.

همتی به توانمندی های موجود تولیدات صنعتی ومحصولات متنوع ومرغوب بخش کشاورزی و زراعی و باغی از جمله میوه وتره بار، مرکبات و انار، انجیر، انگور، فرآورده های لبنی، گوشتی، مواد غذایی، بستنی، دارو، مرغ، انگور، سوسیس وکالباس، همبرگر وتخم مرغ و همچنین سایرمواد غذایی به بازارهای جهانی در استان اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: ضرورت دارد فارس با دارابودن منابع غنی وخدادای در سایر حوزه ها اثر گذاری لازم را داشته باشد.

همتی بیان کرد: شایسته نیست استان بااین همه ظرفیت در امر ناوگان حمل ونقل وصادرات دچار مشکل و معضل باشد، لذا در بحث بهره مندی از تکنولوژی ، ماشین آلات وتجهیزات ودانش وعلم روز وبسته بندی وکیفی سازی نیاز به تحولی اساسی وآموزش های روز دنیاست و دستگاه های متولی باید به صورت جدی پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه صادرات موتور محرک اقتصادی استان است، اظهار داشت: اغلب کشورهای توسعه یافته از طریق افزایش صادرات به رشد و توسعه رسیده اند، لذا ضروری است دستگاه های ذی ربط در توسعه صادرات با تشکیل جلسات تخصصی و مستمر به تفاهم و توافق اصولی واساسی در صادرات برسند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به مزیت استان در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی و تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، صنایع فلزی، صنایع برق و الکترونیک و فناوری اطلاعات، صنایع کانی غیرفلزی و فرآوری مواد معدنی، تصریح کرد: فارس در عرصه صنعت و معدن و تجارت از استان های مطرح کشور است و همواره قابلیت ها و توانمندی های منحصر به فردی داشته است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.