خانواده‌ها برای فرزندان خود آگاه سازی کنند که اعتماد به دوستی‌های اینترنتی عواقب ناگواری برای خانواده و خود جوان دارد و گاهی غیر قابل جبران است‌.

چرا دوستی در شبکه های اجتماعی به تهدید و اخاذی می انجامد؟
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ شاکری اظهار کرد: در آخرین شکوائیه‌ای که با موضوع تهديد و اخاذی در فضای مجازی از سوی قاضی ويژه رسيدگی به جرائم سايبری به پلیس فتا ارجاع شد خانمی اهل و ساکن سنندج بودند که شاکی بیان کرد که شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی اقدام به تهديد و ايجاد مزاحمت از طريق ارسال پيامک‌های تهديد آميز برای من نموده و مدعی است تصاويری شخصی از من را در اختيار دارد و چنانچه به خواسته‌های وی عمل نکنم اقدام به انتشار تصاوير در فضای مجازی خواهد نمود. لذا مراتب به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرارگرفت .

وی افزود: پس از انجام تحقيقات مقدماتی از شاکيه و اقدامات فنی صورت گرفته، مشخص گرديد گرداننده اکانت شبکه اجتماعی شخصی اهل و ساکن سنندج  می‌باشد‌. پس از هماهنگی با مقام محترم قضايی متهم به اين پليس احضار شد و در بررسی به عمل آمده توسط اداره فنی و بررسی ادله ديجيتال، مستندات مربوطه از گوشی متهم استخراج و پيرامون موارد معنونه از متهم تحقيق، بدواً منکر قضيه بوده اما پس از مواجهه با دلايل و مدارک مستند به بزه انتسابی معترف و بيان داشت، قبول دارد چند ماه با شاکيه رابطه دوستی برقرار کرده اما بعد از مدتی که شاکيه قصد قطع رابطه با من را داشت به انگيزه ضد اخلاقی و تسويه حساب شخصی و از طريق اکانت شبکه اجتماعی که ايجاد کرده بودم شاکيه را تهديد نمودم که اگر چنانچه به رابطه دوستی خود با من ادامه ندهد و يا مبالغی را به من پرداخت ننمايد اقدام به انتشار تصاوير خصوصی وی که در مدت دوستي‌مان از شاکيه به دست آورده بودم ، خواهم نمود و در نهایت متهم تحویل مراجع قضایی شد.

 سرهنگ شاکری اظهار  کرد: خانواده‌ها برای فرزندان خود آگاه سازی نمایند که اعتماد به دوستی‌های اینترنتی عواقب ناگواری برای خانواده و خود جوان دارد و گاهی غیر قابل جبران است‌.

شايان ذكر است سايت پليس فتا به آدرس الكترونيكى  www.cyberpolice.ir   آماده دريافت گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و كاربران گرامى بوده و همچنين كاربران گرامى مى‌توانند آخرين اخبار حوادث و رويدادهاى سايبرى را از اين سايت دريافت نمايند.     

منبع:پلیس فتا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.