از محل اعتبارات سال 95، 20 میلیارد ریال برای گسترش نوغانداری در استان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛حسین رضا زاده مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه این میزان اعتبارات از محل ملی و دفتر رهبری است، گفت: علاوه بر این اعتبارات 400 میلیون ریال هم از محل تملک و دارایی استانی تحصیص یافته است.

وی افزود: در سال 94 برای گسترش نوغانداری در خراسان شمالی، 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص یافت.

رضا زاده با اشاره به تخصیص اعتبارات سال 95، افزود: این میزان اعتبار برای گسترش توتستان ها، تکمیل زنجیره تولید، برنامه های آموزشی برای نوغانداران و کشاورزان با این فعالیت هزینه خواهد شد.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه میانگین تولید پیله تر ابریشم در هر جعبه در کشور 25 تا 30 کیلوگرم است گفت: در این استان در هر جعبه 40 تا 70 کیلوگرم پیله تر برداشت می شود.

رضازاده افزود: شرایط خوب آب و هوایی استان، استفاده از توصیه کارشناسان، تغذیه مناسب با برگ توت که دارای قابلیت هضم و جذب بالا است از جمله دلایل بالا بودن میانگین تولید پیله تر ابریشم در خراسان شمالی است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.