معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: وضعیت بهداشت در آشپزخانه کوی دانشگاه در حد مطلوب است چراکه در سال گذشته حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه صرف بازسازی و بهسازی زیرساخت‌های این مکان شده است.

بودجه ۸۰ میلیونی بازسازی و بهسازی زیرساخت آشپزخانه دانشگاه تهران/ نبود کارشناس تغذیه در دانشگاه‌هاحسن به‌نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: انتخاب غذای مناسب برای تامین سلامت مطلوب دختران و پسران دانشجو که آینده سازان این سرزمین هستند به توجه ویژه‌ای نیاز دارد.

وی ادامه داد: وضعیت بهداشت در آشپزخانه کوی دانشگاه در حد مطلوب است چرا که در سال گذشته حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه صرف بازسازی و بهسازی زیرساخت‌های این مکان شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: ما در این بخش خوشبختانه خوب عمل کرده ایم و در واقع هدف این دانشگاه رسیدن به حد مطلوب و با کیفیت در دانشگاه از نظر تغذیه می‌باشیم.

به‌نژاد اضافه کرد:یکی از مهمترین علت هایی که موجب افت غذا در دانشگاه‌ها می‌شود نبود کارشناس تغذیه برای دانشجویان در دانشگاه‌ها است. این امر موجب شده است تا شاهد نوعی هرج ومرج در وضعیت سلف سرویس‌های دانشگاهی باشیم. 

وی تصریح کرد:البته وجود پرسنل ماهر در آشپزخانه ها، همچون سرآشپز و کارگران ماهر نیز می‌تواند تاثیر زیادی در ارائه غذایی با کیفیت داشته باشد. متاسفانه در بسیاری از دانشگاه‌ها از آشپزهایی استفاده می‌شود که در شغل خود آموزش‌های لازم را ندیده‌اند. با این حال از آن‌ها انتظار می‌رود که غذایی باکیفیت پخت کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران وجود تجهیزات نامناسب پخت و پز و انبار کردن مواد غذایی از دیگر عوامل نامطلوب بودن کیفیت مواد غذایی در دانشگاه‌ها دانست و گفت: در بسیاری از دانشگاه‌ها تجهیزات آشپزخانه‌ای سال هاست که نوسازی نشده است و بهسازی تجهیزات به طور موردی و در اثر پدید آمدن شرایط اضطراری بوده است.

به‌نژاد افزود: دانشگاه‌ها باید نیازهای غذای دانشجویان را با توجه به سن و فعالیت‌های دوره دانشجویی بررسی کارشناسانه کنند. 
 
وی تاکید کرد: طراحی ساز و کار مناسب برای حفظ و ایجاد ذائقه غذایی سالم در دانشجویان و در نظر گرفتن تنوع غذایی تازه در سبد غذایی دانشجو از دیگر راهکار‌ها درباره سلف سرویس‌های دانشجویی است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران یادآور شد: سلف سرویس‌ها را در تابستان‌ها باید رسیدگی شود و وضع غذا در تابستان برای بسیاری از دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی چندان مناسب نیست. این عده از دانشجویان به علت تحقیق و پژوهش مجبورند که تابستان را در خوابگاه‌ها سپری کنند، اما خوابگاه به وضعیت رفاهی و تغذیه آنان توجه چندانی ندارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.