تفاهم نامه توسعه گردشگری استان های مرکزی، اصفهان و قم با محوریت "عراق عجم" به امضا رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛حسینی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت :تفاهم نامه توسعه گردشگری استان های مرکزی، اصفهان و قم با محوریت "عراق عجم" وبا حضور استاندارها و مدیران کل سه استان به امضا رسید.

حسینی با بیان اینکه  این تفاهم نامه سه جانبه به یک برنامه ریزی جامع نیاز دارد تا بتوان جاذبه های گردشگری را به بهره وری اقتصادی رساند افزود :  در جهان امروز دومین اقتصاد پرسود را گردشگری در بر گرفته و ایران نیز جزو 10 کشور پرجاذبه فرهنگی و تاریخی و جزو 5 کشور با جاذبه های گردشگری طبیعی است که این مهم حاکی از پتانسیل فراوان ایران در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه مشترک در پایان همایش توسعه گردشگری در شهر قم،  امضا و دبیر خانه مشترک آن  تشکیل شد اضافه کرد: در همایش قم، نشستی مشترک با مدیران کل استان های قم و اصفهان  داشتیم تا بتوانیم با رسم مجدد مشترکات فرهنگی و تاریخی بین این سه استان، محور گردشگری مرکزی ایران که در گذشته با عنوان عراق عجم شناخته می شده را تشکیل دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد : این همایش می تواند جرقه یک حرکت ثمر بخش باشد و انسجامی را برای توسعه گردشگری سه استان و پس از آن کشور رقم زند.
وی خاطرنشان کرد: نقطه قوت هر استان شامل گردشگری تاریخی در اصفهان، مذهبی در قم و طبیعی، تاریخی و فرهنگی در استان مرکزی ویژگی های خاصی است که می تواند به متصل شدن به یکدیگر، محوری جامع، کامل و امن را برای گردشگران داخلی و خارجی مهیا کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.