مجموعه تئاتر شهر شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بعد از ظهر امروز با حضور محمد علی افشانی استاندار فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس مرکز اسلامی فاطمیه، مجموعه تئاتر شهر شیراز که سال ها با عنوان سالن ابوریحان شناخته می شد پس از بهسازی با تجهیز سالن های استاد لایق و ابوریحان و افزوده شدن سالن استاد باباملکی به فضاهای نمایشی این شهر پیوست تا بار دیگر بخشی از تئاترهای این شهر در دروازه کازرون به روی صحنه بروند.


افزایش فضای تئاتری شیراز
1 هزار و 700 مترمربع به فضای تئاتری شیراز افزوده شد.
 
حمید وامق رئیس انجمن تئاتر فارس گفت: این مجموعه دارای 1 هزار و 700 متر وسعت شامل ۸۵۰ متر مربع سالن استاد لایق، ۲۵۰ مترمربع سالن استاد باباملکی و ۶۰۰مترمربع سالن استاد لایق که بودجه ساخت و بازسازی این مجموعه حاصل از منابع مختلفی است.
وی ادامه داد: تئاتر به عنوان کارآمدترین ابزار برای رشد و تعالی در فرهنگ یک جامعه است و و این هنر ابزاری برای درمان، آموزش، پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
 
وامق، پویایی تئاتر را در گرو سخت افزار مناسب، حمایت های مالی و معنوی، بسترسازی مطلوب در جامعه و دیگر موارد ناگفته برشمرد.

رئیس انجمن تئاتر فارس از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد در صحن علنی مجلس برای تئاتر طرح مسئله کنند زیرا تئاتر کشور ما نیاز به حمایت دارد.
 
وامق با تاکید بر اینکه کاهش آمار زندانیان کشور و بسیاری معضلات شهری منوط به مهم برشمردن هنر است افزود: استان فارس از دوران باستان تاکنون پیشینه طولانی در هنر تئاتر دارد که می تواند مورد اهتمام نمایندگان مجلس و مسئولان فرهنگی کشور قرار گیرد، چرا که بر اساس اسناد تاریخی به جامانده از گذشته تعزیه از شیراز آغاز شده که هنری آئینی و مذهبی است.
 
بازسازی و تعمیرات اساسی مجموعه تئاتر شهر با اعتبار یک میلیارد تومان از منابع مختلف انجام گرفت که فقط ۱۰۰ میلیون تومان آن صرف بازسازی سالن استاد محی الدین لایق شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار