ساری؛

اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره برداری چاه های کشاورزی در مازندران

اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره برداری چاه های کشاورزی مهمترین برنامه شورای حفاظت منابع آب استان مازندران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، محمد ابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با تشریح وضعیت منابع آب استان از جمله کاهش 20 درصدی بارندگی در هشت ماهه اول سال آبی، وضعیت منابع آب در بخش مرکزی و شرق استان بخصوص دشت تجن و نکا را نامناسب اعلام کرد و گفت: با انجام طرح نوبت بندی در تلاش هستیم مشکلات را به حداقل برسانیم و با انجام صرفه جویی میزان مصرف را کاهش دهیم.

وی با بیان ضرورت اجرای طرح اصلاح و تعدیل پروانه های بهره برداری چاه ها افزود: انتظار داریم جهاد کشاورزی در سال جدید گامهای جدی تر جهت توسعه آبیاری مدرن بردارد و با اجرای اصلاح الگوی مصرف، کشاورزان را نسبت به اصلاح و تعدیل پروانه خود ترغیب کند.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به نقش دهیاران در اقناع و ترغیب کشاورزان، از اداره کل امور روستایی استانداری خواست در امر آگاه سازی کشاورزان مشارکت کنند.

یخکشی یکی از راهکارهای اصلاح و تعدیل پروانه چاهها را کاهش قدرت برق از سوی شرکت توزیع برق و آگاه سازی مردم از طریق صدا و سیما بر شمرد و اظهار امیدواری کرد همراهی و همکاری این دستگاه می تواند ما را در انجام این مهم یاری نماید.

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.