وزیر خارجه آلمان اعلام کرد کشورش با محاصره قطر از سوی کشورهای عربی مخالف است و خواستار حل بحران خلیج فارس از طریق گفتگو شد.

زیگمار گابریل: با محاصره قطر مخالفیم/ اکنون زمان دیپلماسی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، زیگمار گابریل،  وزیر امور خارجه آلمان، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، همتای قطری  خود، اعلام کرد: محاصره تحمیل شده بر قطر را رد می کنیم و آن را غیرقابل قبول می‌دانیم. محاصره قطر، تاثیراتی بر آلمان دارد.

وی قطر را شریکی راهبردی در مبارزه با تروریسم توصیف کرد و گفت اطمینان دارد که بحران قطر نیازمند دیپلماسی است. 

وزیر امور خارجه آلمان افزود: محاصره دریایی و هوایی قطر باید رفع شود. 

گابریل با اشاره به مناقشه‌ها در یمن و سوریه و عراق و لیبی بر لزوم حل دیپلماتیک بحران بین قطر و چند کشور عربی دیگر خلیج فارس تاکید کرد. 

وی گفت: جامعه بین‌المللی درباره آنچه در خاورمیانه می‌گذرد بسیار نگران است. می‌دانیم تحولاتی بسیار ناخوشایند در یمن و عراق و سوریه و لیبی روی می‌دهد و مناقشات زیادی وجود دارد. نیازی به این که هیزم بیشتری بر آتش ریخته شود و نزاعی بین کشورهای خلیج (فارس) صورت گیرد، نداریم. 

وزیر امور خارجه آلمان افزود: بنابراین ضروری است به تاریخ نگاهی بیاندازیم؛ زمانی که کشورهای اروپایی درها را بستند و حاضر نشدند با یکدیگر گفتگو کنند که فجایع زیادی از جمله جنگ‌های جهانی اول و دوم به دنبال داشت. درهای دیپلماسی باید همواره باز بماند. ما با اطمینان می‌گوییم اکنون زمان دیپلماسی است. 

گابریل اضافه کرد باید بحران در اولین فرصت حل شود. باید بر دشمن واقعی در منطقه متمرکز شویم که سازمان داعش است. باید انسجام جبهه مبارزه با داعش حفظ شود و قطر شریکی راهبردی در این زمینه است. 

وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم شاهد هیچ تنشی باشیم. در منطقه درگیری‌های زیادی وجود دارد و اکنون ما به آرامش نیاز داریم.
 
وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار از وجود تلاش هایی برای تحریک افکار عمومی جهان علیه کشورش خبر داد و گفت: فهرست تروریسم که چهار کشور عربی منتشر کرده‌اند بخشی از اتهامات ساختگی علیه قطر است. فهرستی که منتشر شده است هیچ مبنا و اساسی ندارد و نام شماری از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نیز در آن دیده می‌شود. 

وی در ادامه تاکید کرد محاصره قطر مغایر با قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار