پدیده "ماه توت فرنگی" را در غروب امشب از دست ندهید + تصاویر

پدیده ماه توت فرنگی هر سال تنها یک بار رخ می‌دهد، به دلیل زیبایی و منحصربفرد بودن این پدیده تماشای آن را هنگام غروب آفتاب از هر جایی در نیمکره شمالی کره زمین از دست ندهید.

پدیده
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالیکه ساعت ٢:٥١ بامداد جمعه ١٩ خرداد، ماه به اوج زمینى رسید (٤٠٦٤٠٢ کیلومترى زمین)؛ ساعت ١٧:٤٠ این روز ماه به وضعیت ماه کامل می‌رسد که سرخپوستان امریکا آنرا "ماه توت فرنگى" نامیده‌اند.
 
شما نیز امروز می‌توانید شاهد پدیده کوچکترین ماه کامل سال باشید که به نام پدیده ماه توت فرنگی مشهور است.
 
در این پدیده منحصربفرد که مصادف با روز ۱۴ ماه قمری است ماه کامل می‌شود، اما در دورترین فاصله از زمین قرار می‌گیرد و به همین دلیل کوچکترین بدر کامل ماه در آسمان شب مشاهده می‌شود.
 
این رویداد در بسیاری از کشورهای جهان به طور مستقیم از طریق رصدخانه‌ها برای علاقه‌مندان به نمایش در می‌آید که از آن جمله رصد خانه Slooh’s flagship observatory وابسته به موسسه فیزیک نجومی واقع در جزایر قناری آمریکا را می‌توان نام برد.
 
در این پدیده نجومی ماه کامل ۱۴ درصد کوچکتر از سایر مواقع در آسمان دیده می‌شود، زیرا در بزرگترین مدار خود به دور کره زمین می‌چرخد.
 
ماه توت فرنگی در بسیاری از فرهنگ‌ها بویژه بومیان اولیه آمریکا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است و همزمان با وقوع آن به انجام سنت‌های کهن و مذهبی خود می‌پرداختند، آن‌ها اعتقاد داشتند ماه پیوندی ناگسستنی با روح و جسم انسان دارد.
 
محققان اعتقاد دارند این پدیده برروی کره زمین و جزر و مد اثر می‌گذارد و هر ساله با وقوع آن به تحقیق در خصوص نقش ماه بر تحولات آب و هوایی کره زمین می‌پردازند.
 
رصد این پدیده در کشورهای جهان بنا بر ساعت تقویمی آن‌ها متفاوت است.
 
علت نام گذاری آن به نام ماه توت فرنگی به دلیل اعتقاد سرخپوستان قبیله آلگونکویین به این قضیه بوده است که زمان ظهور این پدیده مناسبترین وقت برای چیدن توت فرنگی است.
 
برخی اعتقاد دارند در زمان بدر کامل ماه ازدواج، فرزند آوری و سرمایه گذاری در کارهای مختلف می‌تواند باعث موفقیت و خوش شانسی شود.
 
 
 
منبع: space almanac
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار