امام جمعه اردستان گفت: ایجاد بنگاه های اقتصادی، پیشگیری از تعطیلی کارگاه ها و کارخانه ها باید در اولویت کاری مسئولان شهرستان باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام حسن دهشیری  درجلسه شورای فرهنگ عمومی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان، با تاکید بر این که تغییر نگاه به مقوله کار و اشتغال در سطح جامعه باید صورت گیرد افزود: باید به جایی برسیم که متقاضی کار بپذیرد کار بعنوان یک ارزش است و در تعیین شغل بهانه جویی نکند.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی اردستان افزود: ازهمه ظرفیت های فرهنگی، تبلیغی، رسانه ای و اداری آموزشی، فنی حرفه ای و موجود درجهت توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی درجامعه باید استفاده کرد.
 
دهشیری گفت: رفع مشکل مالیاتی و نقدینگی، توسعه بنگاه های اقتصادی، توسعه گردشگری، آموزش های فنی وحرفه ای واستفاده از وام های اشتغالزایی برای ایجاد اشتغال پایدار در دستور کار قرار داشته باشد.
فرمانداراردستان نیزدراین جلسه گفت: در خصوص بحث اقتصاد مقاومتی آن چه ضرورت دارد به آن پرداخته شود بحث فرهنگی آن است که هنوزضعف عمده ای درکشور و شهرستان وجود دارد.
 
علیرضا غیورافزود: باید تلاش کرد فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین آحاد مردم تبلیغ وعملیاتی شود.
 
وی بیکاری را بعنوان یکی ازدغدغه های جدی کشور و شهرستان مطرح و خاطرنشان کرد: درحال حاضر بالغ بر چهار هزار شغل درشهرستان دراختیار اتباع بیگانه قراردارد و متاسفانه کارفرمایان زمینه اشتغال و حضور این افراد را فراهم می کنند.
 
فرمانداراردستان افزود: هم اکنون علاوه برشغل های دشوار که دراختیاراین افراد قرار دارد این افراد در شغل های کشاورزی وغیر دشوار نیز حضور دارند.
غیور آمار بیکاری شهزستان را 12 درصد اعلام و اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی کارگاه ها و کارخانه های درحال احداث تا پایان سال این آمار کاهش یابد.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.