روغنی گلپایگانی درباره تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت گفت: این کار تبعات مثبت ندارد و به جز تورم و بزرگ شدن دولت هیچ دستاوردی را به دنبال نخواهد داشت.

تورم و بزرگ شدن دولت دستاورد تفکیک وزارتخانه ها/ جدا سازی وزارتخانه‌ها 100 درصد خطاستبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران اظهار کرد: ساختارهای جوامع مدنی هر 10 سال یکبار باید مجدا بنا شود، اما متاسفانه در کشورمان مرتبا در حال ازدیاد یا کاهش حجم و وزن دولت است.

وی از جمله مشکلات اساسی در کشورمان را وزارت خانه‌های عریض و طویل دانست و تاکید کرد: باید از آزمون و خطا دوری کرده و ساختار‌های کشور را مجددا مورد بازنگری قرار دهیم.

وی در باره با اقدامات ادغامی در گذشته گفت: در دولت نهم و دهم چند وزارتخانه با یکدیگر ادغام شد که از جمله تکالیف قانون کشورمان بود.

روغنی با بیان اینکه اگر ادغام اشتباه بوده، چرا صورت گرفته است؟، ادامه داد: جدا سازی این وزارتخانه‌ها 100 درصد خطاست و اگر وزارتخانه‌ای نا کارآمد عمل می‌کند، شایسته است در نیروی انسانی و ساختار‌های آن وزارت خانه بازنگری صورت گیرد.

وی بزرگ شدن بدنه دولت را موجب نا کارآمدی دانست و افزود: متاسفانه در دولت گذشته فقط اسامی جدا سازی شد، ولی تعداد نیروی انسانی به همان صورت عمل کردند؛ بنابرین دولت نباید به گذشته بازگشت کند چرا که کاری نامناسب و اشتباه است.

روغنی لزوم بهره مندی از نظر کارشناسی از سوی دولت دوازدهم را متذکر شد و افزود: بنده به عنوان رئیس کمیسیون صنایع اعلام می‌کنم این اقدام صحیح نیست و شایسته است دولت قبل از اقدامات کارشناسی این طرح را اجرایی نکند.

روغنی افزود: جداسازی وزارتخانه ها، چابکی را از دولت می‌گیرد و چالاکی مورد نظر فعالان اقتصادی را از بین می‌برد. بدنه و ساختار موجود باید بازنگری و اصلاح شود تا با ایجاد فرصت‌های مناسب، به نحو مطلوب استفاده کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار