مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۹۷ هزار و ۹۴۵ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۲۴ هزار و ۷۹۶ نفر در استان از خدمات کوتاه مدت و بلند مدت این نهاد بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رضا شهرکی  مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در ارائه و مراحل اجرایی خدمات حمایتی توسط کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان مد نظر است، افزود: بیش از ۹۷ هزار و ۹۴۵ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۲۴ هزار و ۷۹۶ نفر در استان سیستان و بلوچستان از خدمات کوتاه مدت و بلند مدت این نهاد در سرفصل های مختلف شامل ایجاد اشتغال، بهداشت و درمان، آموزش های خانواده، مشاوره و راهنمایی، کمک معیشت، جهیزیه، وام های ضروری، درمان و کمک هزینه بهداشتی در طول سال بهره‌مند هستند.

شهرکی  گفت: به برکت انقلاب اسلامی طرح های شاخصی در استان سیستان و بلوچستان اجرا شده که نشان از تلاش برای رفع محرومیت در این استان دارد.

مدیر کل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان با جمعیتی بیش از دو میلیون و ۷۷۵ هزار نفر پهناورترین استان کشور است که ۱۰ درصد از کل جمعیت نیازمند این استان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه چرخه حمایتی این نهاد شامل خدمات تک و چند خدمتی است و این خدمات متناسب با نیاز خانواده ها همچون پرداخت کمک معیشت موردی، تسهیلات کارانگیزی، توان افزایی، احداث مسکن و غیره ارائه می شود، افزود: در سال جاری هشت هزار  و ۶۸۰ خانوار جدید وارد چرخه حمایتی کمیته امداد شده اند که در یک برنامه مدون پس از یک دوره ۲ تا ۵ سال برای خوداشتغالی و خودکفایی آماده شده و در نتیجه از تحت پوشش خارج می شوند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار