یک روزنامه آمریکایی نوشت: پس از حملات تروریستی در آمریکا، مقامات ایران نمی‌گویند شیطان بزرگ به سزای اعمالش رسید.

تسویه‌حساب سیاسی از کشته‌شدن افراد بیگناه غیرقابل‌قبول استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» با انتشار پستی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: حملات تروریستی تهران ریاکاری ترامپ و هم‌پیمانانش را آشکار کرد. این قابل قبول نیست و بیرحمی است که در هر شرایطی بخواهیم در زمان ابراز تأسف برای کشته شدن افراد بی گناه، به تسویه حساب سیاسی بپردازیم.

این روزنامه آمریکایی در مطلبی به قلم ایشان تارور، نوشت: عناصر مسلح مرتبط با داعش روز چهارشنبه، به ساختمان مجلس و نیز مرقد آیت الله روح الله خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب [اسلامی] ایران، حمله کردند. در این حمله، دست کم دوازده! نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

کاخ سفید عادت خاصی دارد تا حملات مرتبط با داعش در هر جای دیگری را خواه در پاریس، لندن، منچستر یا حتی مکانی گمنام در فیلیپین باشد، به سرعت محکوم کند. اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه برای ساعات متمادی آشکارا سکوت کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به صورت ظاهری این حمله را محکوم کرد و گفت:«انحراف تروریسم، در جهانی متمدن و صلح‌آمیز، جایگاهی ندارد.» 

بالاخره، ترامپ سکوت خود را شکست؛ هر چند پیام وی هر گونه حسن نیتی را که دیپلمات های آمریکایی خواستار انتقال آن بودند از بین برد. شروع این بیانیه به این صورت بود: «ما به خاطر قربانیان بی گناه حملات تروریستی در ایران غمگین هستیم و برای آنها و مردم ایران که چنین زمان های دشواری را می گذرانند دعا می کنیم.»

ترامپ سخنانش را با این انتقاد تعجب آور از ایران به پایان رساند: «ما تأکید می کنیم کشورهایی که از تروریسم حمایت می کنند، با خطر اینکه قربانی شرارتی شوند که آن را تشویق می کنند روبرو هستند.» 

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید: این قابل قبول نیست و بی رحمی است که در هر شرایطی بخواهیم در زمان ابراز تأسف برای کشته شدن افراد بی گناه، به تسویه حساب سیاسی بپردازیم. اما حتی با توجه به تنش های آشکار بین تهران و واشنگتن که به سبب اینکه ترامپ ایران را «زیر نظر» قرار داد تشدید شد، به نظر می‌رسید سخنان ترامپ از معیارهای نانوشته در امور جهانی تخطی کرد.

از آن گذشته، مقامات ایران به طور منظم حملات تروریستی در آمریکا را محکوم می کنند و قتل عام سال گذشته در یک باشگاه شبانه در اورلاندو از جمله این موارد بود. مقامات ایران نمی گویند شیطان بزرگ دارد به سزای اعمال خود می رسد. ایرانی ها پس از حملات یازده سپتامبر 2001، برای ابراز همبستگی، شب ها شمع روشن می کردند.

همانطور که پیشتر نوشته ایم، خصومت دولت ترامپ در قبال ایران، بخشی از استقبال کلی آن از دستور کار و لفاظی‌های رقبای اصلی ایران در منطقه یعنی اسرائیل و عربستان است.

ایران هدف گروه تروریستی قرار گرفت که ایدئولوژری آن ... به عقایدی نزدیک است که شیخ‌های سعودی درباره اش تبلیغ می کنند. این موضوعی است که کاخ سفید و شرکایش به راحتی از آن غافل شدند. به طور قطع، دولت های قبلی به مدت چند دهه با تاثیر بی ثبات کننده ای که بنیاد گرایی مورد حمایت عربستان بر جهان اسلام داشته است کنار آمده اند و یا چشمان خود را به روی آن بسته اند.

با وجود این، دولت آمریکا که آشکارا با «اسلام تندرو» مخالفت می کند، تصمیم گرفت به شکلی بی سابقه، سعودی‌ها را جسور کند.

سنای آمریکا ساعاتی پس از این حمله، با اکثریت قاطع، رأی به پیشبرد طرحی داد که تحریم های جدیدی را بر ضد ایران اعمال می کند. تعدادی از دموکرات ها به سبب زمان رای گیری، خواستار تعویق این روند شدند ولی به درخواست آنها توجه نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
مرگ برامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
اینگونه مشکلات زمانی نمیتونه دیگه به وجود بیاد که ما یکدل و متحد باشیم و گوش به فرمان فرمایشات مقام معظم رهبری و کسانی که واقعا به ملت دل میسوزانند باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
اریا
۱۰:۳۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
انگلیس نگاه می کند عربستان پول میدهد امریکا چراغ سبز می دهد صهیونیست نقشه می کشد ماهم غافل گیر شدیم چسبیدیم به سند2030 خوب ان را اجرا نمی کنیم سند داخلی می نویسیم وقت صرف 2030نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
امریکا الحق شیطان بزرگ است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
به همون اندازه که اوباما رو منطقی و موجه میدونم از این مردک ترامپ متنفرم. آمریکا داره دولت نهم و دهم ما رو تجربه میکنه با این فرق که این ترامپ نادان داره فاتحه دنیا رو میخونه نه فقط آمریکا رو.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند ایران
۰۶:۵۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
با سلام وتسلیت خدمت برادر و خواهران شهید در حمله ناجوانمردانه تروریست های بزدل خدا صبرتان بدهد.
به کوری چشم این تروریست‌های بزدل و ترسو در راسشان امریکا ی یانکی و اسراییل,انگلیس وصعودی های ... که باید همه مردم ازاده ومسلمان بر انها سوار شوند و از انها سواری و بیگاری بکشند به فرمایش امام خمینی (ره)هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
بگو مرگ بر امریکا,مرگ براسراییل,مرگ برانگلیس ومرگ بر ال صعود ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
گم شو ... حتی ابراز تاسف تو هم مایه ننگه واسه ما. لازم نکرده شیطان بزرگ دلش واسه شهدای ما بسوزه. به امید نابودی کامل همه ظالمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
حالا پاشید برید مزاکره کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۵:۱۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
خداییش چرا خبر روزنامه های آمریکایی رو همیشه درج میکنید و جوری جلوه میدین که اونا واقعا میفهمن و از این قضایا ناراحتن در حالیکه همیتها از همین دولتهای آمریکا پول میگیرن و توی آمریکا با خیلی از اقدامات دولتشون موافقن.
این کارتون فقط بیشتر آمریکا رو خوشگل سیاسی اقتصادی نشون میدین کنار فیلمهای هالیوودی
این کار عواقب خیلی بدی خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا فراموش نشود در هر لحظه در هر فرصت
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۴:۱۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
لطفا وزارت خارجه از طرف مردم جواب دهد كه مردم ميگويند ما به ترحم ودعاي شخص بيمار وحقبري كه بيماري وحقارتش ريشه در اتفاقات كودكي وي دارد نيازي نداريم واين توهستي كه به دليل تزلزل روحي وعقده هاي دوران كودكي نياز به ترحم ودعا داري مردك ماليخوليايي.
Iran (Islamic Republic of)
میهنی
۰۳:۵۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
آمریکاو مزدوران بی اجر و مواجبش بدانند ایرانی چه شیعه و چه سنی اجازه نخواهند داد ایران میدانگاه چندتا الف بچه باشد به یاری خداوند منان به خاک سیاه می نشانیمش تا درس عبرتی برای آنها باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
مردم آمریکا چقدر کوتاه فکر شدن که این مرتیکه عوضی عقده ای دلال و کاسبکار تروریست پرور دیوانه حسود با اون خانواده دلالش رو کردن ریس جمهورشون
تا دیروز لباس زیر تبلغ میکردنن و نون درمیوردن حالا با سلاح فروشی و قتل و غارت میخوان پول به جیب بزنن
خاک تو اون سرتون مادیاتی های عاقبت شر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
آمریکا بزرگترین تروریست است
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۳:۱۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا امل
۰۱:۲۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
لب ودندانشو دیدم یاد بوزینه افتادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
ترامپ عوضی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۱:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
به آمریکایی ها بگویید تظراتتان را برای خودتان نگه دارید در عوض تروریست پرور نباشید در ضمن واشنگتن پست یک اپوزوسیون در آمریکاست با همه چی مخالف است به نظرات او دل نبندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
حالا پاشید برید مزاکره کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
واقعا حرف امام رو به طلا باید نوشت که آمریکا شیطان بزرگ است .
آخرین اخبار