مدیر جهاد کشاورزی نطنز از اجرای طرح پیوند درختان توت در شهرستان نطنز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا مهدی‌بادی  امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: شهرستان نطنز یکی از قطب‌های کشاورزی استان به شمار می‌رود که دارای درختان توت بی‌شماری است، ولی به دلیل اینکه رسیدگی خوبی به آن نشده و از ارقام مناسبی برخوردار نیست بازده مثبتی ندارد و اکثر این توت‌ها رو به خشکی و نیمه‌خشکی رفته‌اند.

وی افزود: به‌ منظور اصلاح و باروری مجدد این درختان که می‌تواند هم در حوزه تولید کرم ابریشم مؤثر بوده و هم در تولید توت و تبدیل آن به توت خشک درآمدزایی داشته باشد، طرح پیوند درختان توت در سراسر شهرستان انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز تصریح کرد: این طرح از تاریخ 19 خرداد به مدت 2 هفته در شهرستان اجرا و نحوه اجرای آن این‌گونه است که کارشناسان آموزشی با سفر به روستاها و شهرهای شهرستان و تشکیل کلاس آموزشی تئوری و عملی نحوه پیوند درختان توت شامل توت سفید، شاه‌توت و توت سیاه در باغاتی که پیوندهای موفق داشته‌اند را آموزش می‌دهند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نطنز و روستاها اطراف آن به دلیل داشتن تعداد بسیار زیاد درختان توت به‌ عنوان قطب درختان توت مطرح است تلاش می‌شود در تابستان سال جاری با اجرای طرح مذکور، درختان مثمر جایگزین ارقام نیمه‌خشک و غیر مثمر شوند.

مهدی‌بادی خاطرنشان کرد: توت امروز یک محصول استراتژیک و مفید فایده به شمار می‌رود و باکم آبی منطقه سازگار است و پس از برداشت آن می‌توان در بخش‌های صنایع وابسته به آن از جمله انواع توت خشک، مربا، شربت، شیره و سرکه است، به نظر می‌رسد کشاورزان نطنزی از این طرح رایگان استقبال خوبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: طرح مذکور باهدف توسعه مسیر گردشگری شهرستان و رونق این بخش از کشاورزی و با همکاری نظام صنفی و ترویج جهاد کشاورزی انجام می‌شود و هم‌اکنون در مرحله فراخوان جذب کشاورزان علاقه‌مند به این طرح هستیم.

 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.