رئیس کل دادگستری فارس گفت: حوزه‌های قضایی باید نسبت به اجرای سریع احکام رفع تصرف از اراضی ملی با همکاری و پیشگیری دستگاه‌های ذی نفع و متولی اقدام کنند.

اجرای احکام رفع تصرف از اراضی ملی/ وجود 443 پرونده در حوزه اراضی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی گفت: با اجرای احکام صادره که زمینه اعاده حقوق بیت المال را فراهم می‌کند حدود 100 میلیارد ریال به بیت المال اعاده می‌شود.
 
علی القاصی مهر افزود: با توجه به اینکه زمان و هزینه‌های زیادی صرف صدور آراء در راستای حفاظت و حراست از اراضی ملی و حقوق بیت المال شده است، دستگاه قضایی در راستای رفع موانع احتمالی در اجرای این احکام آمادگی کامل دارد.

وی بیان کرد: رونوشتی از احکام صادره که به نفع دولت شده به بازرسی استان ارسال شود تا علاوه بر نظارت به وظایف دستگاه‌ها در رابطه استیفاء حقوق دولت و بیت المال، در صورت کوتاهی نهادهای ذی نفع  مطابق قانون برخوردهای قانونی لازم را در دستور کار قرار دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان فارس با اشاره به اینکه 443 پرونده در حوزه اراضی وجود دارد، اظهار داشت: با اجرای احکام صادره در دستگاه قضایی استان حدود 100 میلیارد ریال به بیت المال بازگردانده می‌شود.

احمد رحمانیان به پیگیری کارگروه ویژه این امر تا بدست آمدن نتیجه خبر داد و تصریح کرد: در بسیاری از تصرفات صورت گرفته ادارات متولی باید طرح دعوی کنند که این امر باید در اولویت دستگاه‌های مسئول باشد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار