رهبر حزب اسلامی می‎گوید که که من به هیچ کسی اجازه نمی‌دهم که این نظام را ساقط کند و نه با همراهیش موافق خواهم بود.

حکمتیار: اجازه نمی‌دهم کسی این نظام را ساقط کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در یک نشست خبری روز پنج‎شنبه (۱۸ جوزا) در کابل گفت که من به هیچ کسی اجازه نمی‌دهم که این نظام را ساقط کند و نه با همراهیش موافق خواهم بود.

وی در این نشست گفت: آنان ‎که در تلاش تغییر این نظام هستند باید فکر کنند که دلیلش چیست؟ آیا آنان قادرند کشور و حتی یک پایگاه امنیتی را در یک نقطه کشور اداره کند؟

وی افزود که تظاهرات حق هر افغان است، اما بستن جاده‎ها، انتقال جنگ افزار در جریان تظاهرات و بالا رفتن از دیوارهای ریاست‌جمهوری، غیر قانونی است.

این گفته‎های وی در حالی ابراز می‎شوند که شماری از شهروندان کشور به روز جمعه به جاده‎های ریختند و به خاطر حملۀ روز چهارشنبه هفته گذشته، دست به اعتراض زدند.

در حملۀ انتحاری چهارشنبه، ۱۵۰ تن جان باختند و بیش از ۳۰۰ تن دیگر، زخم برداشته‎اند. این حمله هنگامی صورت گرفت که یک حمله کنندۀ انتحاری سوار بر یک تانکر مواد انفجاری همراهش را در چهاراهی زنبق در نزدیک سفارت آلمان، منفجر ساخت.

حکمتیار دراین باره گفت: هیچ کسی نمی‎تواند قدرت را به زور بگیرد. هر افغان حق دارد که خواست‎های داشته باشد، اما نباید جاه‌ها را ببندند.

وی افزود که حزب اسلامی نظام را پذیرفته است و از تمامی می‌خواهد که نظام کنونی را بپذیرند.

وی می‌افزاید: دشمان افغانستان بر ضد صلح هستند. آنها همچنان برضد توافق صلح حکومت و حزب اسلامی نیز بودند.

وی در ادامه گفت که حزب اسلامی در انتخابات پارلمانی شرکت می‌کند و امیدوارست که این انتخابات با شفافیت و با بودجه کمتر برگزار شود.

وی همچنان خواستار اصلاحات در نظام انتخاباتی شد.

حکمتیار درباره اینکه حزب اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اشتراک خواهد کرد یا خیر؟ گفت: "تاکنون دراین باره تصمیم نگرفته‎ایم، اما ترجیع می‌دهیم که یک فرد مناسب باشد که مورد قبول همه مردم باشد.

وی از کشورهای همسایه نیز خواست تا به حمایت از جنگ در افغانستان پایان دهند و باید در برابر تروریزم، مبارزه کنند.

طلوع به نقل از حکمتیار نوشت: حلقه‎‏های در تلاش پیکار در برابر آنان هستند، اما وی از هوادران‎اش را خواسته است تا در برابر آنان واکنش نشان ندهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار