استاندار ایلام؛

لزوم توجه به مشکل اشتغال و مسکن جوانان در اجرای سیاست‌های جمعیتی

استاندار ایلام گفت: برای افزایش جمعیت، همه دستگاه‌ها باید وظایف محوله را به درستی اجرا کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، محمدرضا مروارید استاندار ایلام در نشست شورای راهبردی جمعیت استان در راستای سیاست‌های کلی جمعیت اظهار کرد: برای رشد جمعیت باید راهکارهایی پیشنهاد شود و با اتخاذ تدابیر و رفع چالش‌های پیش رو بخصوص در شهرستان‌هایی که در پنج سال گذشته جمعیت آنها کاهش یافته مشوق‌هایی برای بازگشت به جمعیت مورد نیاز خود ارائه شود .
 
وی افزود: برای بدست آوردن مشوق‌های لازم برای افزایش جمعیت در کشور حمایت دولتی و بستر سازی مناسب و همچنین اطمینان دادن به مردم برای افزایش نسل ضروری است بطوری که مسئله اقتصادی در تمامی مشوق‌ها بیش از موارد دیگر به چشم می‌خورد .
 
مروارید اضافه کرد: لازم است مسئولان در کنار کار فرهنگی برای افزایش نسل، بسترهای لازم را فراهم کند همچنین مشکلات اقتصادی خانواده‌ها و معضلات ازدواج جوانان را برطرف کرده تا خانواده‌ها برای افزایش نسل و جوانان برای ازدواج، بدون هیچ مشکل اقتصادی و اجتماعی به سمت این مسئله تشویق شوند و هرم سنی کشور در حالت تعادل قرار گیرد .
 
استاندار ایلام با بیان اینکه برای افزایش جمعیت، همه دستگاه‌ها باید وظایف محوله را به درستی اجرا کنند، گفت: وزارت مسکن و شهرسازی نیز باید رفع مشکلات حوزه مسکن را در اولویت قرار دهد بنابراین در اجرای سیاست‌های جمعیتی کشور همه دستگاه‌ها و نهادها باید با تعامل اقدامات لازم را انجام دهند .
 
وی با اشاره به اینکه بخش سلامت در حوزه سیاست‌های جمعیتی برعهده وزارت بهداشت است، عنوان کرد: در حال حاضر رشد موالید در کشور کاهش پیدا کرده و راه حل برون رفت از این مشکل باید مد نظر مسئولان قرار گیرد .
 
مروارید با بیان اینکه از مهمترین مشوق‌های افزایش جمعیت، حل مشکلات اقتصادی از جمله مسکن، اشتغال و دسترسی آسان به مسائل رفاهی و اجتماعی است، اظهار کرد: هر دستگاهی در حوزه کاری خود تمام پیشنهادات ارائه شده را جمع‌بندی و پس از تصویب برای اجرایی شدن به تهران ارسال شود و با راهکاراهای مناسب رشد جمعیت کشور به شرایط مورد نیاز برسد .
 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.