بحران کمبود آب در ۵ شهر استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قدرت الله بیگلری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری از بحران کمبود و تنش آبی در ۵ شهر استان خبر داد و گفت: این شهر‌ها شامل بروجن، فرادنبه، سفید دشت، فرخ شهر و سامان است.

وی افزود: حفر و اجاره چاه، نصب شیرهای فشار شکن و کنترل دبی، زون بندی شبکه و اجرای طرح‌های انتقال آب از جمله اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای رفع این مشکل می‌باشد.

بیگلری با اشاره به افت مخازن آب زیرزمینی به دلیل خشکسالی‌های پیاپی و کاهش میانگین بارندگی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هم اکنون ۱۴۴ حلقه چاه، تأ»ین کننده آب آشامیدنی مردم استان است که ظرف هفته آینده ۲ چاه جدید در شهرهای بروجن و آلونی به این تعداد افزوده می‌شود.

وی درخصوص افت فشار و قطعی آب آشامیدنی از پنج روز قبل در شهر سامان گفت: این موضوع ناشی از مصرف بالا و عدم صرفه جویی شهروندان و همچنین حضور مسافران و گردشگران در شهرستان سامان و حاشیه رودخانه زاینده رود است.

بیگلری افزود: برای رفع این مشکل نیز میزان آب برداشتی از آبگیر چلوان تا ۶۰ لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد که این راهکار تا چند روز آینده عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.