سرپرست اداره تبلیغات اسلامی منوجان با بیان اینکه ۶۵ روحانی در روستاهای این شهرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: در روستاهازیرساخت‌های لازم برای حضور طلاب و روحانیان آماده است.

فعالیت ۶۵ روحانی در روستاهای منوجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حجت‌الاسلام مجید پوراسلامی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان منوجان با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان رسالت مهم روحانیان، رشد معنوی جامعه و ترویج علوم و معارف اسلامی است؛ گفت: روحانیون باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای ارتقاء سطح آگاهی‌های مردم روستاها در زمینه‌ های مختلف دینی، اجتماعی،فرهنگی و سیاسی بهره برده و آنان را به سمت تعالی سوق دهند.
 
وی با بیان اینکه آثار و برکات حضور تبلیغی روحانیون در مناطق محروم و روستاها بر هیچ‌کس پوشیده نیست، افزود: باید حضور روحانیون در روستاهای افزایش یابد.
 
پوراسلامی تصریح کرد: روحانیون با ترویج معارف دینی و اسلامی در مناطق محروم به اقامه نمازهای جماعت پنج‌گانه در مساجد روستاها، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی، ارائه مشاوره‌های دینی و مذهبی، ترغیب اهالی روستاها به انجام واجبات دینی، امربه ‌معروف و نهی از منکر، جمع‌آوری خمس و زکات اهالی روستا و فعالیت ‌های فرهنگی در راستای تبلیغ معارف دینی می‌پردازند.
 
حجت الاسلام پور اسلامی کرد: حضور روحانیون در روستاها نه‌تنها باعث ترویج فرهنگ دینی وسبک زندگی اسلامی می‌شود؛ بلکه به رفع اختلافات و مشکلات روستا نیز از طریق پای درمیانی کمک شایانی می‌کند.
 
وی زمینه ‌سازی برای ایجاد رشد معنوی و ارتقای دینی جامعه و ترویج علوم و معارف اسلامی را ازجمله وظایف مهم روحانیون عنوان کرد و گفت: روحانیان باید قشر جوان و نوجوان را در سخنرانی خود مورد توجه و مباحث موردنیاز این قشر از جامعه را در سخنان مطرح کنند و با ابزار روز تبلیغی دنیا آشنا باشند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.