مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه از برگزاری هشتمین فستیوال بازار دارایی فکری در حوضه صنایع شیمیایی و پلیمر در تیرماه سالجاری خبر داد.

   به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛بیژن کردستانی گفت: این اولین فستیوالی است که در خارج از پایتخت برگزار می‌شود و با توجه به استقرار پژوهشگاه پلیمر غرب کشور و خوشه پلیمر در کرمانشاه، برای استان از مزیت خاصی برخودار خواهد بود.

بیژن کردستانی افزود: این فستیوال با هدف ایجاد بستری برای تجاری سازی اختراعات و نوآوری‌ها و فرصتی برای سرمایه گذاری در تیرماه سال جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود و از بین درخواست‌های موجود برای شرکت در فستیوال مذکور، حدود ۳۰ اختراع و نوآوری پذیرش و به مرحله بعد راه میابند.

کردستانی بیان کرد: پس از طی فرآیندهای پذیرش و اولویت بندی درخواست‌ها، تعداد هفت تا ده اختراع و نوآوری برای ارائه در فستیوال انتخاب می‌شوند و اطلاعات بقیه نوآوری‌ها نیز در قالب کتابچه فستیوال، در اختیار سرمایه گذاران و صنعتگران قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در این فستیوال طرح‌های منتخب، هر یک طی زمان ۱۰ دقیقه‌ای به مخاطبان حاضر (سرمایه گذاران و صنعتگران حوزه صنایع شیمیمایی و پلیمر) ارائه شده و صاحبان اختراعات و نوآوری طی ۷ دقیقه نیز به سوالات احتمالی پاسخ می‌دهند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کرمانشاه گفت:: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از معاملات این بازار، منابعی را برای تهیه مستندات فنی اقتصادی نوآوری‌ها تأمین نموده و همچنین به تمامی خریداران نوآوری ها، برای خرید دانش فنی، سرمایه گذاری روی نوآوری و یا دریافت لیسانس آن‌ها تسهیلات مالی ارائه می‌کند.

گفتنی است بازار دارایی فکری از خردادماه سال ۹۳ راه اندازی شده و نوآوری ها، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری در این بازار خرید و فروش می‌شوند و فستیوال‌های اختراعات و نوآوری نیز با هدف نمایش عمومی اختراعات و نوآوری‌ها در یک حوزه تخصصی در کشور حال برگزاری است.

 انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.