"جیمز کلپر" معتقد است اتهام ارتباط ترامپ با روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به طور قابل توجهی "گسترده‌تر و بدتر" از رسوایی واترگیت است.

تبانی ترامپ با روس‌ها بدتر از رسوایی واترگیت است
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری ایندیپندنت؛ "جیمز کلپر"، رئیس سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا در مصاحبه با رسانه ملی استرالیا گفت: «رسوایی واترگیت که منجر به استعفای "ریچارد نیکسون" از سِمت ریاست جمهوری شد به نسبت اتهام ارتباط ترامپ با روس‌ها بسیار محدودتر بود. همزمان با رسوایی واترگیت من افسر جوانی بودم که به نیروی هوایی خدمت می‌کردم. دوران ترسناکی بود؛ اما باید بگویم در مقایسه این دو رویداد، واترگیت اتفاق چندان مهمی محسوب نمی‌شود.»

وی ادامه داد: «افشای ارتباط ترامپ با روس‌ها برای آمریکایی‌ها، جمهوری خواهان، دموکرات‌ها و برای جهان بسیار مهم است.»

رئیس سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا همچنین نسبت به طرح حملات به نهاد‌های دموکراسی آمریکا هشدار داد و اعلام کرد این حملات می‌تواند از سوی روسیه و یا شخص رئیس جمهور طراحی شود.

کلپر روابط پنهانی ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را بسیار "مشکل ساز" توصیف کرد. او اخراج "جیمز کومی"، رئیس سابق اف بی آی را "فاحش و غیرقابل توجیه" دانست و اظهار داشت دونالد ترامپ در ژانویه امسال طی یک تماس تلفنی از او خواسته تا یک گزارش اطلاعاتی را که نشان می‌دهد روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت داشته، رد کند.

کلپر در نشست ماه گذشته کنگره حاضر شد تا علیه تیم ترامپ و ارتباطات پنهانی آن‌ها و مقامات روس شهادت دهد. وی پیش از این بار‌ها درمورد تبانی تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه هشدار داده بود.

مسکو بار‌ها هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکذیب کرده است. "دونالد ترامپ" نیز در مصاحبه اخیر خود با سی‌بی‌اس مدعی شد مدرکی دال بر هک شدن ایمیل رئیس ستاد تبلیغاتی "هیلاری کلینتون"، نامزد حزب دموکرات، از سوی روسیه وجود ندارد و ممکن است این کار از سوی چین یا کشور دیگری انجام شده باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار