حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی رئیس موسسه غدیر شناسی با مدیر کل صدا و سیمای قزوین دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رئیس موسسه غدیر شناسی در این دیدار دفاع فرهنگی را مهمترین نیاز امروز جامعه دانست و گفت: در شرایطی که ۴۰ هزار سایت وهابیت علیه مذهب تشیع فعالیت دارند برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه افزایش توان علمی جامعه برای پاسخگویی به این شبهات ضروری و اجتناب ناپذیر است.
 
حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی افزود: امروز وهابیت و جریان‌های تکفیری با بهره‌گیری از پایگاه‌های اینترنتی و شبکه ماهواره‌ای در تلاش هستند بنیان‌های اعتقادی مکتب ولایت را با چالش‌های اساسی مواجه کنند تا بتوانند پایه‌های فکری و اعتقادی این مکتب را متزلزل سازند.
 
وی فراگیر کردن معارف ولایت برای عموم مردم را از مهم‌ترین اهداف این مؤسسه خواند و گفت : موضوع غدیر باید در طول زندگی شیعیان موضوعی دائمی و به صورت پیوسته و مستمر باشد.
 
وی افزود:مکتب ولایت تنها مکتبی درعالم است که ادعا دارد همه آموزه‌های خود را میتواند از منابع مخالف خود اثبات کند.
 
حجت الاسلام شاه آبادی اضافه کرد: دشمن دین ما، نمی‌خواهد شیعه و سنی وجود داشته باشد و ما باید در یک فضای بسیار خوب سالم و استدلالی حرف بزنیم.
 
وی گفت: به تعبیر بنده آن تنگه اُحدی که می‌توانند شیرینی و حلاوت تمام پیروزی‌های بدر گونه این انقلاب را به شکست منتهی کند شبه افکنی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی عنوان کرد:این موسسه که وارد هفتمین سال فعالیت خود شده حوزه کاری خود را بر اساس فعالیت‌های معرفتی، زیربنایی و آموزشی در زمینه‌ی ولایت پذیری بنا نهاده است.
 
به گفته وی ؛ در پایان دوره‌های این موسسه به دنبال آن هستیم تا محبان اهل بیت بتوانند شبهه‌های که در زمینه دین و ولایت مطرح می شود بر اساس استدلال و آموزه‌های مکتب ولایت پاسخگوی باشند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: موسسه غدیر شناسی با رایزنی از طریق ادارت و سازمان‌های مختلف در سطح کشور سعی در شناخت بیشتر مکتب ولایت و افزایش بنیه علمی این مکتب و پاسخگویی به شبهات و سئوالات ایجاده شده در این باره دارد.
 
حجت الاسلام شاه آبادی برای برگزاری دوره‌های آموزش مبانی ولایت پذیری و کارگاه غدیر پژوهی در استان اعلام آمادگی کرد.
 
حجت الاسلام شاه آبادی افزود: در سالهای گذشته در ۵ استان کشور و بیست شهر بیش از ۱۰ هزار نفر در موسسه غدیرشناسی آموزش دیده اند.
 
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین هم با بیان اینکه برگزاری دوره‌های ولایت پذیری و کارگاه غدیر شناسی در استان یک حرکت ضروری و مفید است: ما با مشکل مسئله شناسی مواجه هستیم و، چون مسئله را خوب تشخیص نمی‌دهیم نمی‌توانیم برای رفع شبهات به خوبی عمل کنیم.
 
ابوالفضل معصومی فر با بیان اینکه باید در حوزه فکر، اندیشه و فرهنگ کارهای تخصصی انجام شود افزود: برای ولایت پذیری و مبانی دینی باید بنیان نسل آینده را مستحکم کنیم.
 
وی با بیان اینکه ۱۶۵ شبکه ماهواره فارسی زبان تولید پیام و محتوا می‌کنند گفت: هدف این شبکه‌ها در نقطه مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است.
 
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: ۲۰ هزار کانال تلویزیونی در دنیا فعالیت می‌کنند که حدود ۷ هزار و شبکه در کشور ما قابل دریافت است.
 
وی گفت: با وجود این همه شبکه ما باید به گونه‌ای تولید پیام و محتوا کنیم که بتوانیم ضمن جلوگیری از شبهات کارهای اعتقادی بنیادی و ترویجی را در نسل‌های آینده افزایش دهیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.