مقامات ترکیه از بازداشت ۶۰ سرباز و صدور حکم دستگیری 128 نظامی که مرتبط با کودتای ۱۵ ژوئیه سال گذشته میلادی بودند، خبر دادند.

بازداشت ۶۰ نظامی ترکیه به اتهام ارتباط با جنبش گولن
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ مقامات ترکیه امروز چهارشنبه ۶۰ سرباز را که مرتبط با کودتای ۱۵ ژوئیه سال گذشته میلادی بودند دستگیر کرده و حکم بازداشت ۱۲۸ نظامی دیگر را صادر کردند.

روزنامه "حریت"، چاپ ترکیه، در شماره امروز خود اعلام کرد مقامات ترکیه طی عملیاتی در استان مرکزی قونیه و ۳۲ استان دیگر این کشور، ۶۰ نظامی را که با کودتای شکست خورده سال گذشته مرتبط بوده اند را بازداشت کرده و حکم دستگیری ۱۲۸ تن دیگر از سربازان را صادر کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه، این افراد به دلیل ارتباط با شبکه "فتح الله گولن"، مظنون اصلی طراحی کودتای نافرجام تابستان گذشته ترکیه و مخالفت پنهانی با "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور این کشور بازداشت شده اند.

از زمان کودتای شکست خورده ترکیه در ژوئیه سال گذشته میلادی، حدود ۵۰ هزار نفر به ظن ارتباط با شبکه گولن دستگیر و ۱۵۰ هزار نفر از جمله سربازان، پلیس، کارمندان آموزش و پرورش و کارمندان دولتی اخراج و یا از شغل خود تعلیق شده اند.

ترکیه جنبش گولن را یک سازمان تروریستی می‌داند و خواستار استرداد فتح الله گولن از آمریکا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار