مدیر کل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های کشور گفت: از سال گذشته تا به امروز کمیته نرخ گذاری اقدام به افزایش قیمت عوارض نکرده و آخرین تغییر نرخی در آزادراه‌ها مربوط به شهریور سال ۹۵ بوده است.

آخرین افزایش قیمت نرخ عوارض آزاد راه‌ها در شهریور سال گذشته بود حسین متولی مدیر کل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مرجع نرخ‌گذاری در آزادراه‌های مشارکتی ،وزارت راه و شهرسازی است گفت:با توجه به اینکه تعیین نرخ عوارض در آزاد راه ها بسیار اهمیت دارد باید یک مرجع مشخص متشکل از بخش خصوصی ،وزارت راه و شهرسازی و... این عوارض را تعیین کنند.
 
وی در ادامه یاد آور شد:  از سال گذشته تا به امروز کمیته نرخ گزاری اقدام به افزایش قیمت عوارض نکرده و آخرین تغییر نرخی در عوارض مربوط به شهریور سال ۹۵ بوده است.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به وجود شرکت‌های مختلف آزادراهی،یک کمیته کارشناسی تمامی نرخ‌های عوارض را تحلیل و سپس قیمت کارشناسی شده  را  تعیین می کند.
 
مدیر کل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های کشور در ادامه تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده 5 درصد از هزینه های عوارض  طبق قرار داد، مربوط به هزینه‌های اپراتوری، عملیات گرفتن عوارض و بهره‌برداری و بخش دیگری از هزینه‌ها که میزان آن  ۱۵ درصد است مربوط به هزینه های نگهداری از جمله خط کشی، ایمن سازی، درزگیری و موارد دیگر است.
 
متولی اظهار داشت: بیشترین آزادراه‌های مشارکتی توسط بخش خصوصی ساخته می شود در نتیجه هزینه نگهداری  15 درصدی به خود سازندگان پرداخت می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار