مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 53 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر از ابتدای سال جاری تاکنون در این بندر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛عادل دریس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تخلیه و بارگیری 14 هزار و 592 TEU کانتینر در بندرخرمشهر به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 53 درصدی داشته است.
 
وی در ادامه حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر طی این مدت را 276 هزار و 272تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 66 درصدی را نشان می‌دهد.
 
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به صادرات 26 هزار و 408 تن کالا از این بندر به کشور کویت از ابتدای سال جاری تاکنون اضافه کرد: همچنین در این مدت 61 هزار و 256 تن کالا از بندرخرمشهر به کشور عراق صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 17 برابری برخوردار است.
 
دریس در خصوص وضعیت تردد مسافر از طریق بندرخرمشهر گفت: در این بازه زمانی 210 هزار و 549 مسافر از طریق پایانه بین المللی خلیج فارس تردد داشته‌اند.
 
به گفته وی طی این مدت تردد بیش از 17 هزار و 655 دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری 465 فروند شناور بالای هزار تن و زیر هزار تن در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد 68 و 15درصدی را نشان می‌دهد.
 
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر میزان تخلیه و بارگیری خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون در بندرخرمشهر را 2 هزار و 957 دستگاه اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 21 درصدی برخوردار است.
 
انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.