عصمت الله ایرگاشیف نماینده ویژه ازبکستان برای افغانستان گفته که کشورش علاقه‌مند است تا روابط اقتصادی خود را با افغانستان گسترش دهد.

ازبکستان علاقه‌مند گسترش روابط اقتصادی خود با افغانستان است
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی رییس جمهور در حاشیه نشست "پروسه کابل” قبل از ظهر دیروز با عصمت الله ایرگاشیف نماینده خاص ازبکستان برای افغانستان، دیدار کرد.
 
در این دیدار که در ارگ انجام شد، عصمت الله ایرگاشیف مراتب تسلیت و همدردی خویش را بخاطر حوادث اخیر تروریستی در کشور به نمایندگی از حکومت و مردم ازبکستان به آقای غنی و مردم افغانستان ابراز داشت.
 
وی برگزاری نشست پروسه کابل را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و یکبار دیگر حمایت ازبکستان را از افغانستان در عرصه های مختلف ابراز کرد.
 
عصمت الله ایرگاشیف گفت که ازبکستان علاقمند است تا روابط اقتصادی اش را با افغانستان گسترش مزید دهد و تیم های مربوطه آن کشور، روی برنامه های توافق شده اقتصادی میان دو کشور، کار می کند.
 
در همین حال آقای غنی از اشتراک عصمت الله ایرگاشیف در نشست پروسه کابل و همچنان از همکاری و هماهنگی های ایجاد شده میان دو کشور در عرصه های مختلف، تشکری کرد.
 
وی گفت که نیاز است تا همکاری ها میان افغانستان و ازبکستان در زمینه های تمدید خط آهن، انرژی برق، ترانزیت، داد وستد اموال تجارتی، زراعت و مسکن سازی گسترش یابد.
 
رییس جمهور کشور تاکید کرد که افغانستان در راستای گسترش بیشتر روابط میان دو کشور در عرصه های مختلف بخصوص گمرکات آماده می باشد.
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.