بهای طلای سیاه در بازار جهانی افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، علی رغم آنکه بهای نفت در ابتدای امروز (سه شنبه) به دلیل تنش‌های سیاسی در خاورمیانه و افزایش ذخایر نفت آمریکا به زیر سطح 47 دلار کاهش یافت، در معاملات اواخر امروز بهای طلای سیاه افزایش یافت. 
 
بر این اساس، بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 52 سنت افزایش، به 47 دلار و 92 سنت رسید. نفت برنت دریای شمال نیز با 41 سنت افزایش، 49 دلار و 88 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 
 
در ادامه این مطلب آمده است: تنش‌ها در خاورمیانه بر بازار نفت تاثیر گذار بوده است. عربستان سعودی، مصر و امارات متحده عربی روز دوشنبه به اتهام حمایت قطر از تروریسم، روابط خود را با این کشور قطع کردند. پس از این اتفاق، کشور امارات اعلام کرد به کشتی‌هایی که به مقصد یا مبدا قطر حرکت ‌می‌کنند اجازه پهلوگیری در بندر فوجیره را نخواهد داد. 
 
علی‌رغم آنکه وزیر نفت کویت اعلام کرد قطر به تعهدات خود در توافق کاهش عرضه نفت خام به بازار جهانی که میان کشورهای عضو اوپک و غیراوپک به امضا رسید پایبند می‌ماند، مازاد عرضه نفت در جهان باعث نگرانی دلالان نفتی شده است. 
 
کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان غیراوپکی نفت خام در آخرین نشست خود توافق کردند موافقتنامه کاهش عرضه نفت به بازار جهانی را برای 9 ماه دیگر تمدید کنند. براساس این موافقتنامه، کشورهای صادرکننده نفت خام متعهد شدن تا ابتدای سال 2018 روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه‌ عرضه خود را به بازار جهانی کاهش دهند. 
 
انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار