در پی بروز تنش دیپلماتیک میان عربستان و قطر، وزیر امور خارجه آلمان، جانب دوحه را گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه «هاندلزبلات» آلمان گفت: به نظر می‌ رسد که قرار است قطر کم و بیش منزوی شده و بقایش با بحران مواجه شود.

گابریل افزود: این رفتار ترامپ‌گونه، برای این منطقه که همین حالا هم درگیر بحران است، خطرناک است.

گابریل در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: تشدید تنش، به نفع هیچ‌کس نیست. خاورمیانه یک بشکه باروت سیاسی و نظامی است. مناقشات مذهبی، قومی، سیاسی و ایدئولوژیک بین پادشاهی‌های خلیج (فارس) تفرقه می‌اندازد.

وی ضمن هشدار نسبت به تبعات بالا گرفتن بحران، از دونالد ترامپ به دلیل انعقاد قرارداد تسلیحاتی۱۱۰ میلیارد دلاری با عربستان، انتقاد کرد.

گابریل گفت: معاملات کلان تسلیحاتی اخیر رئیس‌جمهور ایالات متحده با پادشاهی‌های خلیج (فارس)، احتمال رقابت تسلیحاتی را تشدید می‌کند. این سیاست بسیار غلطی است و قطعا آلمان چنین سیاستی را دنبال نمی‌کند.

وزیر خارجه آلمان همچنین با تمجید از توافق هسته‌ای با ایران، گفت: آن توافق ریسک رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه را کاهش داد و اکنون هم باید برای حل مشکلات منطقه از جمله بحران سوریه، به دنبال گفتگو بود.

اظهارات گابریل در حالی مطرح می ‌شود که ترامپ امروز در چند توییت جانب عربستان را گرفت و دوحه را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

 

 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دوغوز آبادی
۰۸:۳۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
خلیج؟؟؟؟ چرا خلیج جناب وزیر؟؟؟ مگه شماها همونایی نبودین که شعار آریایی سر میدادین و رضا خان کلی مرید شما شده بود و باعث شد که روس و انگلیس کشورمون رو اشغال کنند!!!
حالا خلیج؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
بوی پول اومده احتمالا روسا و چینیام از قطر حمایت میکنن
آخرین اخبار