گروه‌های مدافع حقوق بشر از تصمیم دولت ترامپ برای خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل، به دلیل آنچه حملات غیرمنصفانه این سازمان به اسراییل خوانده است، انتقاد کردند.

انتقاد گروه‌های مدافع حقوق بشر از تصمیم آمریکا برای خروج از شورای حقوق بشر سازمان مللبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروه‌های مدافع حقوق بشر از تصمیم دولت ترامپ برای خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، به دلیل آنچه حملات غیرمنصفانه این سازمان به رژیم صهیونیستی خوانده است، انتقاد کردند. 

پس از آنکه نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در نخستین سفر خود به ژنو و شرکت در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و از رویکرد ضدصهیونیستی این سازمان انتقاد کرد، دونالد ترامپ نشان داد آمریکا ممکن است از این شورا به دلیل آنچه او "نهادی ضداسراییلی" می‌‌خواند خارج شود.

هیلی در مقاله‌ای که برای روزنامه واشنگتن پست نوشت از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست از انتقادات اشتباه یک جانبه علیه اسراییل دست بردارد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل از این شورا به دلیل تصویب 70 قطعنامه ضداسراییلی در مقابل 7 قطعنامه ضدایرانی انتقاد کرد. وی همچنین به عضویت ونزوئلا در این سازمان حمله کرد. 

با این وجود، گروه‌های مدافع حقوق بشر از برنامه ترامپ برای خروج از این شورا به شدت انتقاد کردند. یکی از فعالان حقوق بشر در این رابطه می‌گوید: مردم درباره رفتار شورای حقوق بشر علیه اسراییل آگاه هستند، رژیمی که 50 سال است به اشغال نظامی (سرزمین‌های فلسطینی) اقدام کرده است. با این وجود بسیاری از آنها درباره بیرون رفتن آمریکا از این شورا بی میل هستند زیرا باعث کاهش مشروعیت این نهاد می‌شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار