رئیس اداره تعاون روستایی کارون از خرید تضمینی 18هزار و 900 تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان این شهرستان از ابتدای فصل خرید تاکنون خبر داد.

خرید تضمینی بیش از 18 هزار تن گندم از کشاورزان کارونبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدعباس موسوی امین، رئیس اداره تعاون روستایی کارون با اعلام این خبر بیان داشت: با تمهیدات به موقع و لازم و تلاش شبانه روزی عوامل خرید، از این مقدار گندم خریداری شده حدود 10 هزار تن گندم به سیلوها انتقال یافته است و بقیه نیز در حال ذخیره سازی است.

وی با بیان اینکه خرید گندم در شهرستان کارون پایان یافته است تصریح کرد: با وجود شرایط نامناسب جوی در استان، میزان خرید گندم در مقایسه با سال زراعی گذشته 700تن افزایش نشان می دهد.

موسوی امین اظهار داشت: بهای گندم خرید تضمینی توسط شعب بانک کشاورزی ، به حساب کشاورزان واریز می شود.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان کارون با بیان اینکه تاکنون 659 تن دانه روغنی کلزا از 700هکتار از اراضی این شهرستان خریداری شده است خاطرنشان کرد: بهای هرکیلوگرم خرید به نرخ تضمینی 13هزار ریال و کلزا 33هزار ریال می باشد.

گفتنی است؛ سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش بینی کرده در سال زراعی جاری 1 میلیون و 700هزار تن گندم از سطح 480هزار هکتار از زمین های زیرکشت این محصول در خوزستان برداشت شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.