تصویرگری قصه‌های قرآنی به دلیل قداست ویژه‌ای که دارد باید به دور از تخیل طراحی شود.

تصویرگری قصه‌های قرآنی قداست ویژه‌ای در هنر تصویرگری داردمرضیه مهربانی مدرس دانشگاه و هنرمند تصویرگر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بسیاری از داستان‌های قرآنی باید برای کودکان به تصویر کشیده شود تا درک بهتری از آن داشته باشند در حقیقت تصویرگرانی که مباحث و داستان‌های قرآنی دینی و مذهبی را طراحی می‌کنند باید توجه داشته باشند که تصویرگران برای بیان موضوعاتی چون موضوعات قرآنی و سیره پیامبران رسالت ویژه‌ای دارند. 
 
این مدرس دانشگاه تصویرگری مذهبی را حائز اهمیت دانست و گفت: تصویرگری موضوعات مذهبی بخش ویژه‌ای از تصویرگری است که باید به صورت تخصصی به آن پرداخته شود در حقیقت تصویرگری مذهبی، تصویرگری علمی و ویژه است و دارای قداست خاص در هنر تصویرگری است. 
 
این هنرمند تصویرگر گفت: با توجه به اهمیت تصویرگری مذهبی باید سفارش طراحی این نوع تصویرگری به هنرمندان متخصص این رشته داده شود بنابراین بهتر است ناشران در انتخاب تصویرگر برای داستان‌های قرآنی دقت ویژه‌ای داشته باشند چرا که تصویرگری قصه‌های قرآنی بدون دخل و تصرف تصویرگر طراحی می‌شود و تصویرگری که در این بخش آگاهی نداشته باشد متأسفانه تصویر مطلوبی را طراحی نمی‌کند. بنابراین، در صورت عدم دقت ناشران و عدم آگاهی تصویرگران، طراحی تصاویر داستان‌های قرآنی خدشه‌دار می‌شود. 
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار