بنیان‌گذار بنیاد بیماری‌های نادر ایران گفت: طرح نسخه‌های شفابخش رمضان (۲) با هدف ویزیت رایگان مردم در امامزاده صالح از نیمه دوم ماه رمضان آغاز می‌شود.

آغاز دومین دوره طرح نسخه‌های شفابخش رمضان در صحن امام‌زاده صالح(ع)
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح نسخه‌های شفابخش رمضان (۲) با همکاری بنیاد بیماری‌های نادر ایران و تولیت امامزاده صالح باهدف غربالگری و ارائه خدمات پزشکی و تشخیصی به شهروندان، از نیمه دوم رمضان از ساعت ۱۸ الی ۲۲ اجرا خواهد شد.
 
همزمان با افتتاحیه این طرح، مراسم معارفه هیئت مدیره جمعیت مامایی کشور با حضور خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و تعدادی از مسئولان حوزه بهداشت و سلامت در صحن امامزاده صالح (ع) برگزار می‌گردد.
 
این طرح در سال گذشته نیز اجرا شد که حدود ۵۰۰۰ بیمار ویزیت شدند و در مرکز تصویربرداری پزشکی پارسیان وابسته به بنیاد بیماری‌های نادر ایران آزمون‌های تصویربرداری بر روی آن‌ها انجام گرفت.
 
شکیبا پردل در مورد این طرح می‌گوید: هدف اصلی ما از اجرای این طرح انجام آزمون‌های غربالگری و تشخیصی برای شهروندان است. در این طرح ۱۵ روزه مراجعان می‌توانند در صحن امامزاده صالح نزد پزشکان متخصص ویزیت و از خدمات تشخیصی پزشکی پارسیان استفاده کنند.
 
علی داودیان بنیان‌گذار بنیاد بیماری‌های نادر ایران نیز ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این طرح‌ها گفت: یکی از راههای پیشگیری از بروز بیماری‌های ژنتیکی و نادر تشخیص زود هنگام و کنترل آن‌ها است و هدف ما از اجرای چنین طرح هایی کمک به قشر کم درآمد جامعه برای جلوگیری از بروز بیماری است.
 
وی یادآور شد: یکی از فواید این طرح فضای معنوی ساعات نزدیک افطار در امامزاده صالح (ع) است که زائرین حرم مطهر نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار