معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در کاشان به چند بیمار نیازمند خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حاجی جعفری  امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحومه مهتاب نوروززاده جوان کرمانشاهی ساکن کاشان در اثر سانحه دچار مصدومیت و به مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان منتقل و بستری شد.

وی افزود: علی‌رغم انجام اقدامات درمانی توسط تیم پزشکی دچار مرگ مغزی شد که با رضایت و فداکاری خانواده ایشان و با تلاش و پیگیری پرسنل و پزشکان بخش ICU2 این بیمارستان و اکیپ اعزامی از تهران، اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: اعضای بدن مرحومه نوروززاده برای اهدای دو کلیه، کبد، قلب و سایر نسوج قابل پیوند به بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) تهران انتقال داده شد.

وی ضمن اشاره به اینکه این اهدا اولین مورد اهدای عضو سال جاری در کاشان است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون همچنین سه خانواده دیگر به اهدای اعضای عزیزانشان رضایت داده‌اند ولی با توجه به اینکه زمان تصمیم‌گیری به رضایت از طرف خانواده در حفظ ارگان‌های بدن از اهمیت بالایی برخوردار است بیماران مذکور به علت از دست رفتن زمان برای تصمیم‌گیری، فوت کردند و به  اهدای عضو نرسیدند.

گفتنی است داوطلبان اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به معاونت درمان علوم پزشکی کاشان و یا پرتال WWW.ehda.ir  نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهدای اقدام کنند.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.