عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از دولت درخواست دارم وضعیت معیشت معلمان را مورد توجه قرار دهد چراکه آنها خواستار توجه به معیشت و عدالت هستند.

دولت باید معیشت فرهنگیان توجه کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحمزه امینی نماینده مردم هشترود و عضو کمیسیون اجتماعی در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از رهبر معظم انقلاب اسلامی به خاطر رهنمودهای حکمیانه و نامگذاری امسال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال قدردانی می‌کنم.  

وی افزود: همکاران بنده در مجلس و دولت باید با نصب العین قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری در راه پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی قدم بردارند.

نماینده مردم هشترود تصریح کرد: خدمت به مستضعفان و محرومیت زدایی از آرمان‌های بزرگ امام راحل بود و امروز نیز این مهم باید تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری با اقدام و علم محقق شود.

امینی گفت: از دولت درخواست دارم وضعیت معیشت معلمان را مورد توجه قرار دهد چرا که آنها نیازی به تعریف و تمجید ندارند و برای خدا، مردم و کشورشان فعالیت می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی ادامه داد: معلمان و فرهنگیان نیازی به مقام شامخی ندارند و خواستار توجه به معیشت و عدالت هستند البته نه عدالتی که بر مبنای آن، برخی افراد با کمترین سواد حدود 7 میلیون اما معلمان با مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس تنها دو الی سه میلیون حقوق دریافت می‌کنند.

وی در تذکری به وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: تنها مکان تفریحی شهرستان هشترود یک استخر سرپوشیده‌ است که حدودا دو سال به علت پوسیدگی و ریزش سقف به تعطیلی کشیده شده در حالی که هنوز بیش از ده سال از افتتاح آن نگذشته و به علت خیانت پیمانکاران تخریب شده است براین اساس باید با عاملان آن برخوردی جدی به عمل آورد.

نماینده مردم هشترود با اشاره به اقدامات دولت برای گازرسانی روستاهای کشور خاطرنشان کرد: با توجه به سرمای شدید زمستان‌ها باید تا پایان  سال جاری کلیه روستاها از نعمت گاز برخوردار شوند.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود معضل بیکاری در شهرستان هشترود را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بیکاری در شهرستان‌های هشترود و چاراویماغ بیداد می‌کند بسیاری از مردم این شهرستان‌ها به نان شب محتاج هستند خوشبختانه در این شهرستان‌ها زمینه اشتغال زایی بسیاری وجود دارد اما دولت باید در این زمینه اقدامات جدی را به عمل آورد.

عضو کمیسیون اجتماعی اضافه کرد: متأسفانه در شهرستان‌های هشترود و چاراویماق کمبود امکانات رفاهی زندگی از جمله کمبود آب شرب، برق، گاز، تلفن و نبود امکانات بهداشتی و درمانی برای مردم بسیار طاقت‌فرساست، همچنین در کنار تمامی این مشکلات شرایط نامناسب آب و هوایی برای مردم ایجاد معضل کرده است بر این اساس از مسئولان مربوطه درخواست می‌کنم نسبت به رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده مردم هشترود بیان داشت: در سال گذشته 90 میلیارد تومان در اثر وقوع سیل و تگرگ به کشاورزان خسارت وارد شد و مبلغی بابت جبران آن از سوی سازمان‌های ذیربط پرداخت نشده است، متأسفانه امسال از تولید گندم و سایر محصولات کشاورزی به دلیل سرمازدگی و شرایط بد آب و هوایی خبری نیست.

امینی متذکر شد: امسال هیچ گندمی در شهرستان‌های هشترود و چاراویماق کشت نشده و بیش از 90 درصد کشاورزان نتوانستند محصولات خود را به دلیل بدحسابی و عدم پرداخت خسارت از سوی صندوق بیمه، تحت پوش بیمه قرار دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: دولت موظف است برای جبران بخشی از خسارت کشاورزان وام‌های کم بهره در اختیار آ‌نها قرار دهد و بدون اخذ سود وام‌های آن‌ها را تمدید کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار