وزیر ارتباطات و فناوری گفت: بالای 50 درصد از سهام‌داران شرکت مخابرات ایران مربوط به بخش خصوصی هستند و مسائل این شرکت مربوط به وزارت کار و تعاون می‌شود.

تمام مسائل شرکت مخابرات مربوط به وزارت کار است/بیش از 50 درصد سهام‌داران مخابرات بخش خصوصی هستندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری به منظور پاسخگویی به سوال نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه درباره مشکلات کارمندان مخابرات در صحن علنی امروز سه‌شنبه 16 خرداد ماه حضور یافت.

وی در ابتدا با بیان اینکه ما این مشکل را طی چند سال گذشته داشته‌ایم و دوستان هنوز باور نکردند که شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده گفت: شرکت مخابرات ایلام در تاریخ 18 مهر ماه سال 88 بر اساس اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد و بالای 50 درصد سهام‌داران این شرکت مربوط به بخش خصوصی هستند.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران دارای هیأت مدیره‌ای است که 20 درصد آن متعلق به دولت بوده و عملا یک نفر از 5 نفر در هیأت مدیره از سوی دولت تعیین می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری بیان داشت: همکاران بنده در مخابرات انتظار داشته و علاقه‌مندند که تمام مزایایی که در بخش دولتی وجود دارد در بخش خصوصی هم باشد و بر این اساس مزاحم نمایندگان مجلس شده و تلاش می‌کنند بگویند این شرکت دولتی است.

واعظی با تأکید بر اینکه تمام مسائل مربوط به شرکت مخابرات مربوط به قانون کار و وزارت کار می‌شود، اظهار داشت: در حقیقت اگر می‌خواهیم ببینیم نظارت در این شرکت چگونه است باید از ربیعی وزیر کار این سوالات پرسیده شود که بنده نیز این مورد را از وی پیگیری کرده و وزیر کار اعلام داشت که نظارت بر  این شرکت به صورت مستمر در حال انجام است.

واعظی تأکید کرد: اما آنچه مربوط به مسائل پرسنلی، بازنشستگی، طبقه‌بندی مشاغل و ... می‌شود را دنبال می‌کنیم اما مسئولیت آن با وزارت اطلاعات و فناوری نیست.
 
وی با اشاره به اینکه‌ این وزارت خانه مشکلی با شرکت‌های زیرمجموعه و کارکنان دولت ندارد، گفت: ما برخی از فعالیت‌هایی را که باید انجام دهیم به شرکت‌های دیگر واسپاری می‌کنیم و در این راستا کارمندان شرکت‌های برنده شده در مناقصه بعد از دو سال علاقمند به استخدام در دولت می‌شوند که ما چنین سیاستی نداریم و نمی‌خواهیم دولت بزرگ شود.

وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه لازم نیست پیمانکار و بخش خصوصی به استخدام دولت دربیاید، تصریح کرد: شرکت‌های زیرساخت و فناوری اطلاعات و همچنین شرکت‌های زیرمجموعه ما بدهی ندارند و طبق تعهدات وظایف خود را انجام می‌دهیم البته در شرکت‌ مخابرات ایران برخی مشکلات وجود داشته که تلاش شده حل شود.

وی با بیان اینکه براساس طبقه‌بندی مشاغل با وزارت کار هماهنگ شده تا سه کار گروه شکل بگیرد، افزود: اکنون این کارگروه‌ها مشغول فعالیت هستند و امیدواریم به زودی مشکلات حل شود.

واعظی همچنین بیان داشت: افزایش سامانه حقوق کارمندان نیز بر اساس مصوبه قانون کار و وزارت ارتباطات در حال انجام است.

وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه کارمندان بعد از استخدام و با ارتقای سطح تحصیلی خود انتظار ارتقای شغلی دارند، اظهار داشت: شرکت مخابرات باید پست و سمت خالی داشته باشد زیرا زمانی که افرادی را با مدرک دیپلم و برای شغل‌های خاص استخدام می‌کنیم نمی‌توان ‌آنها را در پست‌های دیگر که ظرفیتی ندارد قرار دهیم.

وی با اشاره به حضور ایثارگران و خانواده ایثارگران در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری گفت: حدود 10 هزار نفر متعلق به این قشر در وزارت ارتباطات و بر اساس قانون کار حضور دارند و طی چند ساله اخیر 800 نفر از فرزندان این خانواده‌های عزیز استخدام شده‌اند.

واعظی تأکید کرد: فوق‌العاده‌های رفاهی بر اساس قانون تجارت در حیطه وظیفه هیئت رئیسه بوده که آنها هم در حد توان و بر اساس یک جدول پرداخت می‌کنند، بیمه خدمات رفاهی، بازنشستگان در شرکت مخابرات ایران در حال انجام است.

وزیر ارتباطات و فناوری همچنین انعقاد قرارداد مستقیم را یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه دانست و گفت: حدود دو هفته پیش طی جلسه‌ای با  حضور برخی اعضای کمیسیون صنایع و شرکت مخابرات ایران قرار شد از این پس قرارداد مستقیم تا زمان بازنشستگی منعقد شود که این امر در حال انجام است.

وی بیان داشت: شرکت مخابرات ایران در گذشته مشکلات بسیاری داشت اما اکنون آنها حل شده و بسیاری از شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد با این شرکت طلب‌های خود را دریافت می‌کنند.

واعظی با بیان اینکه 27 هزار روستا دارای اینترنت شده است، افزود: در این دولت تقریبا تمام روستاهای بالای 10 خانوار دارای تلفن شده و بالای 30 خانوار نیز منازلشان هم دارای خط تلفن است.

وزیر ارتباطات و فناوری خطاب به قاضی‌پور گفت شما فرمودید چرا 7 میلیارد تومان در کردستان پرداخت کرده‌ایم، اظهار داشت: در آنجا مشکلاتی وجود داشت لذا بر اساس این پرداخت و قرارداد قرار است تا در منازل روستاییان این استان سیم کشی خطوط تلفن انجام شود.

وی ضمن تکذیب نگارش نامه‌ای برای عدم رعایت طبقه‌بندی مشاغل به وزارت کار هم بیان کرد: وزارت کار نامه‌ای نوشته بود و مطالبات همه را بالا برده بود لذا از ربیعی خواستم تا در نامه خود صراحت داشته باشد تا در شرکت مخابرات ایران مشکلاتی به وجود نیاید.

واعظی بیان داشت: همچنین خواسته‌ام شرکتی با کابل و سیم مسی درست شود به طوری که اپراتورهای مختلف بتوانند به جای آنکه در سراسر کشور پیاده‌روها را بکنند با استفاده از این امکانات موجود اقدامات خود را انجام دهند که بر این اساس نامه‌ای را در زمان بررسی برنامه ششم نوشتم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار