رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان پاره‌ای از ویژگی‌های شخصیتی و اندیشه‌ای حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: این موارد در معرض تهدید است و عده‌ای که نتوانستند امام را از باورهای مردم حذف کنند الان در پی تحریف ایشان هستند.

سیدحمید روحانی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای وجود داشتند که انقلاب و آرمان‌های امام (ره) را با منافع خودشان مغایر می‌دیدند، اظهار داشت: آن‌ها تلاش زیادی کردند، تا امام را از جامعه کنار بزنند، ولی وقتی که در این زمینه شکست خوردند، به تحریف امام روی آوردند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی که از سوی حضرت امام خمینی(ره) ماموریت یافته بود، تا تاریخ انقلاب اسلامی را نگارش کند، در گفتگو با خبرنگار ما چهار محور اساسی از ویژگی‌های شخصیتی و اندیشه‌ای حضرت امام (ره) را که امروز در معرض تحریف است، عنوان و تاکید کرد: بزرگترین تحریفی که در مورد امام دنبال می‌شود مسئله اشرافی‌گری است.

چهار محور در معرض تهدید اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره)/عاشقان یقه چاک آمریکا به دنبال تحریف امام هستند 

روحانی با تاکید بر اینکه امام به شدت با سرمایه‌داری و رفاه طلبی، اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی بر طبق موازین برهانی مخالف بودند اظهار داشت: ایشان همواره می‌فرمودند که من یک تار موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان ترجیح می‌دهم.

وی تصریح کرد: این سخن نشان دهنده دوری امام از اشرافی‌گری است و کسانی که در زندگی اهل تجملات هستند و حقوق نجومی می‌گیرند این‌ها با سیاست و خط امام ناسازگار است و تلاش می‌کنند اندیشه‌های امام را تحریف کنند.

روحانی در خصوص دومین محور اندیشه‌های امام که در معرض تهدید است، مسئله سازش با استکبار جهانی را عنوان و گفت: آن‌هایی که عاشق یقه چاک آمریکا و شیطان بزرگ هستند، و یا آن‌هایی که منافع خود را با سازش و کرنش با آمریکا می‌بینند قطعا سعی می‌کنند که در زمینه استکبار ستیزی امام را تحریف و وانمود کنند که امام با سازش و مذاکره مشکلی نداشته است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه سازش‌ناپذیری امام ریشه در قرآن دارد اظهار داشت: این مسئله رفتاری نیست که مربوط به شخص امام باشد زیرا که قرآن به مراتب در آیه‌های مختلف هشدار داده است و کسانی که دنبال کنار آمدن با آمریکا هستند می‌خواهند نظر امام در این مقوله را تحریف کنند.

وی تسامح و تساهل را سومین موضوعی برشمرد، که تحریف‌گران تاریخ می‌خواهند از این طریق با خط امام مقابله کرده و آن را تحریف کنند.

روحانی افزود:‌ مسئله تسامح و تساهل نکته‌ای مهم است که امام همیشه در امور قاطعیت داشتند و اهل این رفتار نبودند و همواره با قاطعیت امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: امام هرگونه مسامحه را به شدت محکوم می‌کردند و در زمینه بیان احکام الهی آنچه را می‌دانستند به صراحت بیان می‌کردند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در خصوص محور چهارم اندیشه‌های در معرض تهدید حضرت امام خمینی بیان داشت: نکته چهارم مردم سالاری دینی است که امام با اتکا به ملت حرکت کردند و با اتکا به مردم کشور را حفظ کردند و با کمک ملت توانستند دست جهان‌خواران را از سرنوشت این کشور کوتاه کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ‌کسانی که منافعشان با منافع توده‌های مردم و مستضعفین مغایرت دارد سعی می‌کنند که مردم را نامحرم قلمداد کنند و آن‌ها را از صحنه بیرون برانند.

انتهای پیام /

برچسب ها: روحانی ، اندیشه ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار