مدیر مؤسسه قرآنی حکمت‌القرآن خرم‌آباد گفت: برای این‌که ماندگاری آیات و سوره‌های قرآن در ذهن قرآن‌آ‌موزان خردسال بالا برود لازم است آموزش قرآن به آن‌ها با روش‌های جذاب مانند قصه‌گویی و بازی باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بیرانوند مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حکمت‌القرآن خرم‌آباد در رابطه با چگونگی ماندگاری قرآن در ذهن خردسالان، گفت: برای این‌که ماندگاری آیات و سوره‌های قرآن در ذهن قرآن‌آ‌موزان خردسال بالا برود لازم است آموزش قرآن به آن‌ها با روش‌های جذاب مانند قصه‌گویی و بازی باشد تا ذهن کودک خسته نشود و رغبت و انگیزه لازم برای حضور در کلاس را داشته باشد.
 
 وی نقش خانواده‌ها در علاقه‌مند کردن و تشویق و ترغیب کودکان و خردسالان به یادگیری قرآن را بسیار مهم دانست و افزود: بی‌شک اگر یک خانواده خود پایبند به دین و قرآن باشد و فرزند آن‌ها به‌طور عینی آن را درک کند او نیز رغبت و انگیزه لازم نسبت به مباحث دینی و قرآنی را پیدا خواهد کرد.
 
 بیرانوند در رابطه با نقش مربیان در ایجاد انگیزه در خردسالان و کودکان نسبت به یادگیری قرآن، گفت: یک مربی قرآن در درجه اول باید به یک‌سری اخلاقیات مقید باشد و علاوه‌بر آن با قرآن‌کریم آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند در قرآن‌آموز خردسال خود انگیزه ایجاد کند.
 
 مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حکمت‌القرآن خرم‌آباد افزود: در سال‌های گذشته خود معلمان قرآنی مدارس نیز تسلط چندانی بر روی قرآن‌کریم نداشتند؛ به همین دلیل ما شاهد هستیم که بسیاری از نسل جوان و دانشجوی ما در زمینه قرائت صحیح قرآن با مشکل مواجه هستند، اما امروزه با راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن و استفاده از معلمان و مربیان با تجربه، آموزش قرآن مدارس شکل بهتری به خود گرفته است.
 
 وی در رابطه با فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه قرآنی، گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حکمت‌القرآن خرم‌آباد فعالیت خود را از سال ۸۴، آغاز کرد و در سال ۹۰ با کسب مجوز از اداره‌کل فرهنگ ارشاد اسلامی لرستان به ثبت رسمی رسید و در حال حاضر در زمینه آموزش قرآن فعالیت دارد.
 
 بیرانوند آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن‌کریم را از اهداف راه‌اندازی این مؤسسه قرآنی عنوان کرد و افزود: این مؤسسه قرآنی در طول سال‌ها فعالیت آموزشی خود بیش از دو هزار نفر را آموزش داده است.
 
 مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت با اشاره به این‌که روش آموزش قرآن در مؤسسه قرآنی به روش مشهد شامل آموزش قرآن به روش قصه و کلمه‌خوانی و آموزش لحن عربی است، گفت: این مؤسسه قرآنی در سنین و مقاطع تحصیلی مختلف از خردسالان تا بزرگسالان را آموزش می‌دهد.
 
 انتهای پیام/م
 

۲ هزار نفر در مؤسسه حکمت‌القرآن خرم‌آباد آموزش دیدند

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.